Page 61 - Fizik - 10 | Beceri Temelli
P. 61

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                             FİZİK 10       35

             3. ÜNİTE > Dalgalar  Kazanım: 10.3.2.1. Atma ve periyodik dalga oluşturarak aralarındaki farkı açıklar.
             Genel Beceriler: Bilim, Mühendislik, Matematik Okuryazarlığı Becerileri  Alan Becerileri: Çıkarım Yapma Becerisi  ÖĞRETMEN

             Etkinlik İsmi                     DENGEMİ KORUYORUM                                30 dk.
             Amacı      Atmaların ilerleme yönü ile titreşim noktaları arasındaki ilişkiyi ifade edebilme.  Grup
            Öğretmene Not: Öğrencilere, bu etkinlikte atmaların fiziksel hareketlerle gösterileceğini söyleyiniz. Etkinliğe katılan öğrencilerin ilk
            konumlarının denge konumu olarak kabul edileceğini belirtiniz. Etkinliğin iki aşamalı olarak gerçekleşeceğini ve hareketlerin komutu-
            nuzla başlayacağını vurgulayınız. Gönüllü dört öğrenci seçerek görseldeki oturma düzenini sağlayınız.





















             1. Yönerge  Birinci aşamada, en önde oturur durumda bulunan öğrencinin ayağa kalkıp aynı anda ellerini hava-
                     ya kaldıracağını, sonra otururken de ellerini aşağı indireceğini söyleyiniz.
             2. Yönerge  İlk öğrenci hareketini tamamladığı anda ikinci, ikinci öğrenci tamamladığı anda üçüncü, üçüncü öğ-
                     renci tamamladığında ise dördüncü öğrencinin aynı hareketleri sırasıyla tekrar edeceğini belirtiniz.
                     Komutunuzla hareketi başlatınız.

             3. Yönerge  İkinci aşamada, gruptaki öğrencilere ayakta ve elleri havada beklemelerini, en öndeki öğrencinin
                     ellerini aşağı doğru bırakarak oturmasını ve sonra hemen kalkıp tekrar ellerini havaya kaldırmasını
                     söyleyiniz.

             4. Yönerge  İlk öğrenci hareketini tamamladığı anda ikinci, üçüncü ve dördüncü öğrencinin de ilk aşamada oldu-
                     ğu gibi aynı hareketi sırasıyla tekrar edeceğini belirtiniz. Komutunuzla hareketi başlatınız.
             5. Yönerge  Etkinliği izleyen diğer öğrencilerden, etkinliği yapan arkadaşlarının hareketinin oluşturduğu atmayı
                     başlangıç ve bitiş aralıklarına göre resmetmelerini isteyiniz.
             6. Yönerge  Öğrencilerin etkinlikteki gözlemlerine göre aşağıdaki soruları cevaplamalarını sağlayınız.
             1  Birinci aşamada, atmanın ilerleme yönüne bağlı olarak öndeki noktaların titreşimi hangi yöndedir?









             2  İkinci aşamada, atmanın ilerleme yönüne bağlı olarak öndeki noktaların titreşimi hangi yöndedir?
















                                                                                                    59
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66