Page 635 - Türk Dili ve Edebiyatı - 10 | Beceri Temelli
P. 635

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                         TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 10          310

             8. ÜNİTE > Haber Metni    Kazanım A.4.6: Metnin görsel unsurlarla ilişkisini belirler.
             Alan Becerileri: Okuma Becerisi  Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi
             Etkinlik İsmi                           Görsel Basın                                30 dk.

             Amacı     Haber yazılarında görsel kullanmanın önemini kavrayabilmek.               Bireysel


             1. Yönerge Aşağıdaki metni ve görseli inceleyiniz. Metin ve görselden hareketle soruyu cevaplayınız.
                      (Metin, aslına sadık kalınarak alınmıştır.)

             Türkiye’de son 24 saatte 158 bin 892 COVID-19 testi yapıldı, 20 bin 316 kişinin testi pozitif çıktı, 246
             kişi yaşamını yitirdi.
             Türkiye Günlük Koronavirüs Tablosu, “covid19.saglik.gov.tr” adresinden paylaşıldı.




























             Güncel verilere göre, son 24 saatte 158 bin 892 COVID-19 testi yapıldı, 20 bin 316 kişinin testi pozitif
             çıktı, hasta sayısı 3 bin 546 olarak kayda geçti, 246 kişi hayatını kaybetti.
             Son 24 saatte 21 bin 218 kişinin COVID-19 tedavisinin/karantinasının sona ermesiyle iyileşenlerin
             sayısı 1 milyon 800 bin 286’ya yükseldi.
             Toplam test sayısı 22 milyon 439 bin 527’ye ulaştı. Vaka sayısı 2 milyon 24 bin 601, vefat sayısı 18 bin
             97, ağır hasta sayısı 5 bin 347 oldu.

             Haftalık verilere göre bu hafta hastalarda zatürre oranı yüzde 2,9, yatak doluluk oranı yüzde 55,8, eriş-
             kin yoğun bakım doluluk oranı yüzde 73,7, ventilatör doluluk oranı yüzde 41,5, ortalama temaslı tespit
             süresi 10 saat, filyasyon oranı ise yüzde 99,9 olarak gerçekleşti.
                                                                                               Basından


              1.  Yukarıdaki haber metninde verilen sayısal verilerin ayrıca tablo hâlinde gösterilmesi, metnin anla-
                 şılırlığını sizce nasıl etkilemiştir? Açıklayınız.















                                                                                                   633
   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640