Page 673 - Türk Dili ve Edebiyatı - 10 | Beceri Temelli
P. 673

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                         TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 10          329

             8. ÜNİTE > Haber Metni    Kazanım A.4.12: Metni yorumlar.
             Alan Becerileri: Okuma Becerisi  Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi
             Etkinlik İsmi                    Haber Kutsal, Yorum Hürdür                         25 dk.

             Amacı     Metindeki bilgileri gündelik hayatla ilişkilendirerek yorumlayabilmek.    Bireysel

             Yönerge  Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinden hareketle soruları cevaplayınız.
                     (Metin, aslına sadık kalınarak alınmıştır.)

             Kayseri

             Kayseri’nin Talas ilçesinde 75. Yıl
             Mühibe Germirli İlkokulunda
             sınıf öğretmeni olan Hanım Bi-
             len, geçen yıl öğretmen arkadaş-
             larıyla hazırladığı “Matematikçe
             Öğreniyorum” projesi ile öğ-
             rencilerine yeni tip koronavirüs
             (COVID-19) salgını sürecinde
             matematiği sevdiriyor.
             Toplama, çıkartma, çarpma,
             bölme ve diğer matematik işlem-
             lerini çeşitli öğretici materyaller
             başta olmak üzere müzik gibi
             unsurlarla da harmanlayıp sunan
             öğretmenler, öğrencilerin mate-
             matiği sevmesi için çalışıyor.

             Bilen, AA muhabirine, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından desteklen e-Twining Projesi’nde birçok öğ-
             renci ile öğretmenin yer aldığını söyledi.

             Salgın döneminde uzaktan eğitimle çocuklara faydalı olmak için çalıştıklarını anlatan Bilen, Azerbay-
             can ve Romanya ile Türkiye’de 9 okulda ortak çalışma yaptıklarını belirtti.

             Müzikle ve çeşitli materyallerle matematiği birleştirdiklerini vurgulayan Bilen, şunları kaydetti:
             “Karmaşık sayılardan, soyut kavramlardan bir yapı gibi göstermek yerine matematiği oyun ve bedenle
             birleştirerek çocukların dikkatini çeken bir yapı hâline getirdik. Uzaktan eğitim araçlarını kullanıyo-
             ruz. Toplama, çıkartma, bölme anahtarları yaptık. Bir problemi “haydi çözelim” demek yerine, prob-
             lemde kullanacağımız anahtarla soruları çözmeye çalışıyoruz. Çocuklar bu süreçte kitap hazırlayabili-
             yor. Bizim çocukların bu dönemde neyi yanlış yaptıklarından çok neden yanlış yaptıklarını öğrenme
             fırsatımız oluyor. Biz bir ekibiz, öğretmenler olarak toplantılardan ve etkinliklerden olumlu dönüşler
             alıyoruz. Çocuklar bu etkinliklere katılmak için can atıyor. Matematiğe karşı olumlu tutum gerçekleş-
             tiriyorlar.”
             Projenin haziran ayında biteceğini vurgulayan Bilen, Antalya Devlet Konservatuarı Müdür Yardımcısı
             Doç. Dr. Sonat Coşkuner’in de bu ay öğrencilere müzikle matematiği bütünleştirerek etkinlik düzen-
             lediğini dile getirdi.

             Etkinliklerine uzman kişileri de davet edeceklerini anlatan Bilen, 1-4 arası sınıflara ders verdiklerini,
             şimdiye kadar 100’ün üzerinde öğrenciye ulaştıklarını ifade etti.

             Öte yandan proje kapsamında, öğretmenler Azerbaycan’dan Aysel Shukurova ve Romanya’dan Mar-
             vela Simona, Isparta’dan Emel Uyar, Hatay’dan Sevim Yıldız Sağlam, Balıkesir’den Rukiye Özcan, Si-
             nop’tan Umut Türkmen, İzmir’den Merve Coşkun ile Antalya’dan Binnaz Hatipoğlu gibi isimler her ay
             hazırlanan farklı etkinliklere öğrencilerle birlikte katılım sağlıyor.

                                                                                               Basından



                                                                                                   671
   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678