Page 113 - Coğrafya 11 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 113
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü COĞRAFYA 11 55
4. ÜNİTE > Çevre ve Toplum Kazanım 11.4.1: Çevre sorunlarını oluşum sebeplerine göre sınıflandırır.
Genel Beceriler: Bilgi Okuryazarlığı Becerisi, İletişim Becerisi Alan Becerileri: Coğrafi Sorgulama
Etkinlik İsmi SORUMLUSU KİM? 20 dk.
Amacı Tüketim alışkanlıklarımızın çevre kirliliğine etkilerini açıklayabilme. Bireysel
* 4 saatlik programa uygun hazırlanmıştır.
Yönerge Aşağıdaki metinden ve linkte verilen videodan faydalanarak soruları cevaplayınız.
Çevre kirliliğinin ve doğadaki yok oluşun temel sebebi, sayıları ve istekleri her geçen gün artan insa-
noğludur. Gerek geleneksel gerekse modern toplumlar, hem geldikleri hem de göç ettikleri yerlerde
çevreyi tahrip etmişlerdir. En basitinden günlük hayatta yaptığımız etkinliklerle bile çevreyi etkile-
mekte, hatta ondan bir parçayı yok etmekteyiz. Mesela giydiğimiz bir tişörtün üretim aşamalarını hiç
düşündük mü? Bize gelene kadar doğaya olan etkilerini incelesek çevre kirliliği sınıflandırmasında yer
aldığını ve her türlü kirliliğe etki ettiğini rahatlıkla görebiliriz. Metinde bahsedilen bilgileri, aşağıdaki
linkten ulaşabileceğiniz videoda görebilirsiniz.
Video Linki TIKLAYINIZ
1. Dünya genelinde sanayi faaliyetlerinin çevresel etkileriyle ilgili neler söyleyebilirsiniz?
2. Giysilerin üretim, dağıtım ve tüketim aşamalarında ne tür çevre sorunları ortaya çıkmaktadır? Açık-
layınız.
111