Page 2 - T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 12 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 2
Bilim ve teknolojide yaşanan hızlı değişim, bireyin ve toplumun değişen ih-
tiyaçları, öğrenme öğretme teori ve yaklaşımlarındaki yenilik ve gelişmeler
bireylerden beklenen rolleri de doğrudan etkilemiştir. Günümüzde bilgiyi
üreten, günlük hayatında kullanabilen, problem çözebilen, eleştirel düşünen,
girişimci, kararlı, iletişim becerilerine sahip, empati yapabilen vb. nitelikler-
deki bireylerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Anlaşılacağı üzere bireyden
yalnızca bilgi sahibi olması değil, belli becerileri kazanması ve bu becerileri
hayatının her alanında kullanması beklenmektedir.
Çağımızın becerilerinin öğrenciler tarafından benimsenmesi, içselleştirilmesi
ve yaşama aktarılması için beceri temelli uygulamalara yer veren öğrenme sü-
reçlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle öğrencilere bilgi edinmenin yanı
sıra bilgiyi beceriye dönüştürmelerini sağlayacak faaliyetler planlanmalıdır.
Bu amaçla hazırlanan etkinlik kitabında öğretim programındaki kazanımlar
doğrultusunda belirlenen bilgi ve becerilerin öğrencilere bütünleşik bir biçim-
de kazandırılması hedeflenmektedir. Bu hedef doğrultusunda konu içeriğine
uygun beceri kazandırmaya yönelik etkinlikler tasarlanmıştır. Beceri kazanma
süreci karmaşık olduğundan öğrencilerin becerileri yeni durumlara aktararak
sürekli kullanmasını sağlamak amacıyla aynı becerinin farklı durumlarda kul-
lanımını içeren farklı konu içeriğine sahip etkinliklere yer verilmiştir. Etkinlik-
ler basitten karmaşığa olacak şekilde sıralanmıştır.
Etkinlik kitabında yer alan etkinliklerin bazılarının bireysel, bazılarının grupla
yapılması bazı etkinliklerinin iş birliğine dayalı olması, bazı etkinliklerde tek-
nolojinin ön plana çıkarılması öğrencilerde farklı becerilerin geliştirilmesini
sağlayacaktır. Etkinliklerin genellikle farklı kategoride farklı becerileri geliştir-
meye uygun hazırlanmasının yanında çoğu etkinlikte günlük hayatla ilişki ku-
rulmasına ve öğrencilerde ilgi uyandıracak düzeyde olmasına dikkat edilmiş-
tir. Ayrıca kalıcı ve anlamlı öğrenmeyi sağlamak için etkinliklerde öğrencilerin
sürece aktif katılması, sorumluluk alması da beklenmektedir.
Etkinliklerin öğrencilerimiz için yararlı olması dileğiyle...
1