Page 283 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 283
139 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 12 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
EŞEK — Peki başka neler olabilir?
ASLAN — Su içmek için göl suyuna eğildiğinde, suda kendini, yeleleri kabarmış bir aslan gibi görme-
ye başlarsın.
EŞEK — Bu da hiç aklıma gelmedi.
ASLAN — Gelmedi ama dikkat etmezsek bir gün gelebilir.
EŞEK — Peki sonra?
ASLAN — Sonra da benimkiler gibi kuvvetlendiğini sandığın kaslarına bakarak payına düşene razı
olmaz, daha fazlasını istersin.
EŞEK — Hiç böyle bir şey yaptım mı?
ASLAN — Yapmadın ama dikkat etmezsek yaparsın.
(…)
Cahit Zarifoğlu, Radyo Oyunları
1. Yazar metnin başına Çocuklar, bu hikâye bir fikir edinmeniz için “Radyo Oyunu” şeklinde yazılmıştır.
ifadesini koyarak çocuklara bazı mesajlar vermeye çalışmıştır. Size göre bu metin insana ve yaşama
dair hangi mesajları içermektedir? Düşüncelerinizi yazınız.
2. Cahit Zarifoğlu radyo oyunu şeklinde kaleme aldığı bu metinde düşüncelerini, insanları sembolize
eden hayvanlar üzerinden aktarmayı tercih etmiştir. Sizce yazar böyle bir tekniğe neden başvurmuş
olabilir? Düşüncelerinizi yazınız.
3. Sizce kahramanları hayvan olan bu metinde yazar neden eşek ile aslanı seçmiş olabilir? Düşüncele-
rinizi gerekçelendirerek açıklayınız.
4. İlişkilerinizi göz önüne getirdiğinizde siz metindeki hangi kahramanın temsil ettiği karakter özel-
liklerine yakın davranışlar sergiliyor olabilirsiniz? Düşüncelerinizi açıklayınız.
282 Karekod
Alanı Hazırlayan: Arzu GÜRVARDAR