Page 117 - Biyoloji 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 117
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü BİYOLOJİ 9 57
3.ÜNİTE > Canlılar Dünyası Kazanım 9.3.1.2. Canlıların sınıflandırılmasında kullanılan kategorileri ve bu kategoriler arasındaki hiyerarşiyi
örneklerle açıklar.
Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi Alan Becerileri: Sınıflandırma Yapma Becerisi, Verileri Yorumlama ve Sonuç Çıkarma Becerisi
Etkinlik İsmi SINIFLANDIRMA ŞEMASI 30 dk
Amaçları Canlıların sınıflandırılmasında kullanılan kategorileri ve ikili adlandırmayı açıklayabilme Bireysel
Yönerge Aşağıda bir canlı grubuna ait olan sınıflandırma şeması yer almaktadır. Bu şemada hiyerarşik kate-
goriler farklı renk karelerle, aynı kategoriler ise aynı renk karelerle gösterilmiştir. Şemaya göre soru-
ları cevaplayınız.
A
B C
Ç D E
F G Ğ
H J
I İ K
L M N O Ö P R
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
1. Aşağıdaki tanılayıcı dallanmış ağaç üzerinde şema ile ilgili ifadeler yer almaktadır. İfadelerin doğru
ya da yanlış olduğuna karar vererek doğru çıkışı bulunuz.
A le göster len b r mde bulunan
canlıların sayısı en fazladır.
Y D
Sını andırma basamakları küçükten büyüğe
sıralandığında İ sondan 2. b r m olur. emada 3 sınıf, 3 takım bulunmaktadır.
Y D Y D
Numaralar le göste– 4’ün 5 le olan prote n- M’n n O le olan 6 ve 7’n n b l msel
r len b r mde canlı benzerl ğ 8 le olana - akrabalığı Ö’ye adının lk kel mes
çe tl l ğ en azdır. göre daha azdır. göre daha fazladır. aynıdır.
Y D Y D Y D Y D
1. çıkış 2. çıkış 3. çıkış 4. çıkış 5. çıkış 6. çıkış 7. çıkış 8. çıkış
115