Page 29 - Biyoloji 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 29
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü BİYOLOJİ 9 13
1.ÜNİTE > Yaşam Bilimi Kazanım 9.1.2.1. Canlıların yapısını oluşturan organik ve inorganik bileşikleri açıklar.
Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi Alan Becerileri: Deney Düzeneği Kurma ve Yapma Becerisi, Çıkarım Yapma Becerisi
Etkinlik İsmi SU BİLMECESİ 40 dk
Amaçları Suyun özelliklerinin canlılar için önemini açıklayabilme Grup
Öğretmene not: Sınıfta 3-5 kişilik gruplar oluşturulur. Her grup deneylerden birini yapması için görevlendirilir.
Yönerge Aşağıdaki deneyleri yaparak ilgili gözlemlerinizi sınıfta paylaşınız. Deneylere ilişkin soruların cevap-
larını sınıfça tartışınız.
1. Grup
Malzemeler: İki adet lam, su.
Süre: 5 dk.
Yapılışı: Lamın birinin üzerine birkaç damla su koyalım ve ikinci
lamı onun üzerine yavaşça koyarak ince bir tabaka hâline gelme-
sini bekleyiniz. Ardından iki lamı birbirinden ayırmaya çalışınız.
1. Bu deneyde suyun hangi özelliğinin fark edilmesi amaçlanmıştır?
2. Grup
Malzemeler: Çeşme suyu ile dolu olan bir su bardağı, 30 tane 5
kuruşluk madenî para.
Süre: 5 dk.
Yapılışı: Ağzına kadar su dolu bardağın içine madenî paraları
yavaşça, arka arkaya suya atalım.
2. Düşündüğümüzden daha fazla para sığacaktır ve bardağın üstünde su, kavis oluşturacaktır. Bu du-
rumu nasıl açıklarsınız? Bu durum suyun hangi özelliği ile ilişkilidir? Bu duruma günlük hayatımız-
da ve çevremizde gördüğümüz hangi durumlar örnek olarak verilebilir?
3. Grup
Malzemeler: Çeşme suyu ile dolu olan bir su bardağı, buz küpleri.
Süre: 5 dk.
Yapılışı: Buz küplerini su dolu bardağın içine yavaşça atınız. Bir
süre gözlemleyiniz.
3. Buz küplerinin su yüzeyinde durmasını ve buz eridiğinde suyun bardaktan taşmamasının nedeni
nedir? Bu durum suyun hangi özelliği ile ilişkilidir? Bu duruma günlük hayatımızda ve çevremizde
gördüğümüz hangi durumlar örnek olarak verilebilir?
27