Page 147 - Fizik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 147
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü FİZİK 9 84
4.ÜNİTE > Enerji Kazanım: 9.4.1.2. Mekanik iş ve mekanik güç ile ilgili hesaplamalar yapar.
Genel Beceriler: Karar Verme Becerisi, Eleştirel Alan Becerileri: Ölçme Becerisi , Verileri Toplama ,
Düşünme Becerisi İşleme, Yorumlama ve Sonuç Çıkarma Becerisi
ÖĞRETMEN
Etkinlik İsmi KİM DAHA GÜÇLÜ? 30 dk.
Amacı Günlük hayatta kullanılan güç kavramı ile fiziksel anlamdaki güç kavramı arasındaki farkı görebilme ve güç Grup
hesaplamaları yapabilme.
Öğretmene Not: Ders öncesinde;
1. Okulun en üst kattaki koridoru ile zemin kat ( okul bahçesi )arasındaki düşey mesafeyi bir ip yardımıyla ölçerek
not alınız. Okulunuzun en üst katında bulunan koridorun ya da sınıfın: açılabilen penceresinin okul bahçesin-
den yüksekliği kadar uzunlukta sağlam bir ip temin ediniz.
2. 10 kg’lık 2 adet plastik su bidonu temin ederek öğrencilerden birine 6 kg diğerine ise 10 kg su doldurmalarını
isteyiniz. Her iki bidonun ayrı ayrı toplam kütlelerini not alınız.
3. Sınıftaki öğrencileri iki gruba ayırınız. Her gruptan en atletik ve en güçlü buldukları ayrı ayrı birer kişiyi seçme-
lerini isteyiniz.
4. Seçilen en atletik öğrencilerin kütlelerini baskül yardımıyla tartarak not alınız.
5. Etkinlik boyunca gerekli güvenlik önlemlerini alınız.
6. Beden eğitimi öğretmenlerinden destek alabilirsiniz.
1. Yönerge Her iki gruptan bir öğrenci olmak üzere kronometre ya da cep telefonlarında bulunan mobil uygulamayı
kullanarak en üst kattaki merdivenin başında süre tutunuz.
Her iki gruptan en atletik olarak kabul ettiğiniz bir arkadaşınızı seçerek sırayla zemin katta merdivenlerden en
üst kata koşarak en kısa sürede çıkmalarını isteyiniz.
Öğrenci koşmaya başladığı anda öğretmenin sesiyle üst kattaki öğrenciler kronometrelerini çalıştırmalıdır. Ko-
şan öğrenci en üst kata vardığı anda da kronometreleri durdurarak süreyi not alınız. Her iki öğrencinin ölçtüğü
sürenin ortalama değerini bulunuz.
Buna göre;
1. Koşan öğrencilerin kütleleri,
2. Okulun zemin katı ile en üst katı arasındaki yükseklik,
3. Her öğrencinin zemin kattan en üst kata ulaşma süresini ölçerek not alınız.
1. Hangi öğrenci daha güçlü? Bu karara nasıl vardınız?
2. Bu etkinlikte bağımlı, bağımsız ve kontrollü değişkenler nelerdir?
147