Page 151 - Fizik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 151

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                              FİZİK 9       86


           4.ÜNİTE > Enerji      Kazanım: 9.4.2.1. Öteleme kinetik enerjisi, yer çekimi potansiyel enerjisi ve esneklik potansiyel enerjisinin
                                 bağlı olduğu değişkenleri analiz eder.
            Genel Beceriler: Yaratıcı Düşünme ve İnavasyon Becerisi, Problem Çözme Becerisi  Alan Becerileri: Çıkarım Yapma Becerisi
             Etkinlik İsmi                   HİKMETİNDEN SUAL OLMAZ                             30 dk.
             Amacı      Öteleme kinetik enerjisi, yer çekimi potansiyel enerjisi ve esneklik potansiyel enerjisinin bağlı olduğu değiş-  Grup
                        kenleri günlük hayattaki olaylarla ilişkilendirebilme.
            Öğretmene Not: Etkinliğe başlamadan önce sınıftaki her öğrenciye birer adet olacak şekilde çerçeve içinde verilen bö-
            lümü fotokopi çekerek dağıtınız.Öğrencilerin ilk beş soruyu cevaplamaları için süre veriniz. Sonrasında htpps://www.
            youtube.com/watch?v=BJGh9CO6wzU linkinden ilgili videoyu akıllı tahtadan açarak izlemelerini sağlayınız.Sorulara
            verilen cevapları sınıfta tartışarak sonuçlandırınız son olarak öteleme kinetik enerjisi, yer çekimi potansiyel enerjisi ve
            esneklik potansiyel enerjisini matematiksel modelini veriniz.
                     Açıklama: Yapılan işin o cisimde meydana gelen enerji değişikliğine eşit olduğunu önceki derste
                     görmüştünüz. Etkinlikte bu eşitliği daima hatırlayınız.
             1. Yönerge  Görselleri inceleyerek metni okuyunuz ve soruları cevaplayınız. Birden fazla cevabınız varsa her
                     cevabı aynı bölümde alt alta yazınız.
















                       Görsel 1: Nasrettin Hoca               Görsel 2: Nasrettin Hoca
             Çoğunuz duymuş ya da okumuşsunuzdur. Nasreddin Hoca dinlenmek için bir ceviz ağacının altına
             geçer ve ağacın gövdesine yaslanarak oturur. O esnada başına ağaçtan bir ceviz düşer. Canı oldukça
             yanmıştır. Başını cevize doğru kaldırır ve bir cevize bakar bir de yerde yetişen bal kabağına. Sonra şöyle
             der; Allah’ım sen ne büyüksün hikmetinden sual olunmaz. Şu yerde yetiştirdiğin kabaklar ya ağaçta
             yetişseydi ne olurdu halimiz!

              1.
                   Nasreddin Hoca’nın başına düşen ceviz daha yüksekteki bir daldan düşmüş olsaydı Hoca’nın başına
             yapacağı etki nasıl değişirdi? Nedenini birkaç cümle ile açıklayınız.







                     Bu ağaç bal kabağı ağacı olsaydı ve Hoca’nın başına aynı yükseklikten bir bal kabağı düşseydi Ho-
              2.
             ca’nın başına yapacağı etki nasıl değişirdi? Nedenini birkaç cümle ile açıklayınız.







              3.
                    Nasreddin Hoca Ay’ da olsa ve görseldeki aynı ceviz aynı yükseklikten Hoca’nın başına düşmüş
             olsaydı Hoca’nın başına yapacağı etki nasıl değişirdi? Sebebini birkaç cümle ile açıklayınız.







                                                                                                   151
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156