Page 21 - Fizik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 21

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                              FİZİK 9       12

             1.ÜNİTE > Fizik Bilimine Giriş  Kazanım: 9.1.2.1. Fiziğin uygulama alanlarını, alt dalları ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir. >a) Fiziğin mekanik, ter-
                                   modinamik, elektromanyetizma, optik, katıhal fiziği, atom fiziği, nükleer fizik, yüksek enerji ve plazma fiziği alt dalları,
                                   uygulama alanlarından örneklerle açıklanır. Alt dallar ile ilgili mesleklere örmekler verilir. >b) Fiziğin felsefe, biyoloji,
                                   kimya, teknoloji, mühendislik, sanat, spor ve matematik alanları ile olan ilişkisine günlük hayattan örnekler verilir.
             Genel Beceriler: Yaratıcı Düşünme Ve İnovasyon Becerisi  Alan Becerileri: --     ÖĞRETMEN
             Etkinlik İsmi             ZİHNİMDEKİ FİZİĞİ HARİTALANDIRIYORUM                     30 dk.
             Amacı      Fizik biliminin uygulama alanları, alt dalları ve diğer disiplinlerle ilişkisini yapılandırabilme.  Bireysel
             Gerekli Materyaller: Kâğıt, boya kalemleri.

            Öğretmene Not: Bu etkinlik ders esnasında yaptırılmalı, öğrencilerin kazanımda istenilen kavramlara ulaşması sağlanmalıdır.


             1. Yönerge  Öğrencilere zihin haritası hakkında bilgi veriniz.


                                                  Zihin Haritası Nedir?
                     •   Zihin haritası, bir not alma yöntemi olmasının yanı sıra düşüncelerimizi sistemli bir
                         hâle getirmek, görselleştirmek ve sınıflandırmak için kullanılan işlevsel bir tekniktir.
                     •   Merkezde bir ana konu ya da soru, bunun çevresinde de konuyla bağlantılı tüm diğer
                         ögeler yer alır.
                     •   Böylece aklınızdan geçenleri renkler, semboller ve kelimeler aracılığıyla düzenli bir
                         şemaya dönüştürmüş olursunuz.
                     •   Zihin haritası yapmak için ihtiyacınız olan temel şey, beyninizin ilişkisel düşünmesi
                         ve hayal gücünüzdür.




             2. Yönerge  Öğrencilere kullanmak istedikleri kâğıt ve boya kalemlerini hazırlamalarını söyleyiniz. Kâğıdın
                     boyutu, şekli ve renginin yanı sıra kalemlerin renkleri ve kullanmak istedikleri boyaların cinsinin
                     tamamen kendi tercihlerine bağlı olduğunu açıklayınız.




             3. Yönerge  Aktif görme alanının yatay eksende daha geniş olduğu açıklamasını yaparak kâğıtlarını yatay kul-
                     lanmalarını söyleyiniz.




             4. Yönerge  Anahtar konunun FİZİK BİLİMİ olduğunu ve konuyu merkeze (kâğıdın ortasına) yerleştirmelerini
                     söyleyiniz. Fizik bilimini istedikleri kelimelerle, sembollerle ya da resimlerle ifade edebileceklerini
                     açıklayınız.




             5. Yönerge  Merkezdeki konunun ilişkili olduğu alt temaları zihinlerinde belirlemelerini söyleyiniz. Belirledikle-
                     ri alt temaları, merkezden birinci dalları çıkararak ana konunun etrafına dizmelerini sağlayınız.





             6. Yönerge  Birinci dalları, alt temalarla ilişkili ikinci ve üçüncü dalların izleyeceğini açıklayınız. Bu dalların
                     bir önceki dalla ilişkili olması gerektiğini vurgulayınız.  İkinci ve üçüncü dallarla ilgili bağlantıları
                     kurmalarını, bu aşamada her bir fikir ve bilginin birbiriyle ilişkisini açık bir şekilde ortaya koyma-
                     larını isteyiniz.





                                                                                                    21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26