Page 21 - Fizik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 21
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü FİZİK 9 12
1.ÜNİTE > Fizik Bilimine Giriş Kazanım: 9.1.2.1. Fiziğin uygulama alanlarını, alt dalları ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir. >a) Fiziğin mekanik, ter-
modinamik, elektromanyetizma, optik, katıhal fiziği, atom fiziği, nükleer fizik, yüksek enerji ve plazma fiziği alt dalları,
uygulama alanlarından örneklerle açıklanır. Alt dallar ile ilgili mesleklere örmekler verilir. >b) Fiziğin felsefe, biyoloji,
kimya, teknoloji, mühendislik, sanat, spor ve matematik alanları ile olan ilişkisine günlük hayattan örnekler verilir.
Genel Beceriler: Yaratıcı Düşünme Ve İnovasyon Becerisi Alan Becerileri: -- ÖĞRETMEN
Etkinlik İsmi ZİHNİMDEKİ FİZİĞİ HARİTALANDIRIYORUM 30 dk.
Amacı Fizik biliminin uygulama alanları, alt dalları ve diğer disiplinlerle ilişkisini yapılandırabilme. Bireysel
Gerekli Materyaller: Kâğıt, boya kalemleri.
Öğretmene Not: Bu etkinlik ders esnasında yaptırılmalı, öğrencilerin kazanımda istenilen kavramlara ulaşması sağlanmalıdır.
1. Yönerge Öğrencilere zihin haritası hakkında bilgi veriniz.
Zihin Haritası Nedir?
• Zihin haritası, bir not alma yöntemi olmasının yanı sıra düşüncelerimizi sistemli bir
hâle getirmek, görselleştirmek ve sınıflandırmak için kullanılan işlevsel bir tekniktir.
• Merkezde bir ana konu ya da soru, bunun çevresinde de konuyla bağlantılı tüm diğer
ögeler yer alır.
• Böylece aklınızdan geçenleri renkler, semboller ve kelimeler aracılığıyla düzenli bir
şemaya dönüştürmüş olursunuz.
• Zihin haritası yapmak için ihtiyacınız olan temel şey, beyninizin ilişkisel düşünmesi
ve hayal gücünüzdür.
2. Yönerge Öğrencilere kullanmak istedikleri kâğıt ve boya kalemlerini hazırlamalarını söyleyiniz. Kâğıdın
boyutu, şekli ve renginin yanı sıra kalemlerin renkleri ve kullanmak istedikleri boyaların cinsinin
tamamen kendi tercihlerine bağlı olduğunu açıklayınız.
3. Yönerge Aktif görme alanının yatay eksende daha geniş olduğu açıklamasını yaparak kâğıtlarını yatay kul-
lanmalarını söyleyiniz.
4. Yönerge Anahtar konunun FİZİK BİLİMİ olduğunu ve konuyu merkeze (kâğıdın ortasına) yerleştirmelerini
söyleyiniz. Fizik bilimini istedikleri kelimelerle, sembollerle ya da resimlerle ifade edebileceklerini
açıklayınız.
5. Yönerge Merkezdeki konunun ilişkili olduğu alt temaları zihinlerinde belirlemelerini söyleyiniz. Belirledikle-
ri alt temaları, merkezden birinci dalları çıkararak ana konunun etrafına dizmelerini sağlayınız.
6. Yönerge Birinci dalları, alt temalarla ilişkili ikinci ve üçüncü dalların izleyeceğini açıklayınız. Bu dalların
bir önceki dalla ilişkili olması gerektiğini vurgulayınız. İkinci ve üçüncü dallarla ilgili bağlantıları
kurmalarını, bu aşamada her bir fikir ve bilginin birbiriyle ilişkisini açık bir şekilde ortaya koyma-
larını isteyiniz.
21