Page 40 - Fizik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 40

23         FİZİK 9                                           Ortaöğretim Genel Müdürlüğü


           1.ÜNİTE > Fizik Bilimine Giriş   Kazanım: 9.1.4.1. Bilim araştırma merkezlerinin fizik bilimi için önemini açıklar.

          Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi  Alan Becerileri: Gözlem Yapma Becerisi, Deney Düzeneği Kurma ve Deney Yapma Becerisi , Verileri
                                       Toplama, İşleme, Yorumlama ve Sonuç Çıkarma Becerisi.
          Etkinlik İsmi                 BİLİM ARAŞTIRMA MERKEZLERİ                                 30 dk.

          Amacı      Bilim araştırma merkezlerindeki çalışmalar hakkında bilgi sahibi olabilme ve bu merkezlerin fizik bilimi için             Grup
                     önemini kavrayabilme.
          Gerekli Materyaller: 20 adet üç farklı ebatta bilye, 30 cm x 30 cm ebatlarında sert karton, 4 adet 5 cm yüksekliğinde ahşap, mermer ve plastik
          vb. yükseltme parçaları
          Öğretmene Not: Bir ders öncesinde öğrencileri dörder kişilik gruplara ayırınız ve üç farklı ebatta toplam 20 tane
          bilye ve 30 cm x 30 cm ebatlarında sert karton ve 4 adet 5 cm yüksekliğinde ahşap,mermer ve plastik vb.parçalar
          getirmelerini isteyiniz.
          1. Bölüm: İZLEYELİM
          1. Yönerge  Akıllı tahtada https://www.youtube.com/watch?v=RJVuBHTNS5c ağ adresine bağlanarak atom
                  kavramının tarihsel gelişimi ile ilgili filmin öğrenciler tarafından  izlenmesini sağlayınız.
          Öğretmene Not: Film sadece deney öncesi öğrencilerin hazır bulunuşluluğunu sağlamak içindir. Bu nedenle öğren-
          cilerin not almasına gerek yoktur. Deneye geçmeden önce öğrencilere CERN'deki deneyler hakkında ne bildikleri
          sorulabilir.
          2. Bölüm: DENEYELİM



                                         SAÇILAN  PARÇACIKLAR
          Deneyin Amacı             : Öğrencilerin CERN’deki yapılan çalışmalar hakkında fikir sahibi olabilmesi.
          Kullanılan Araç Gereçler  : 20 adet üç farklı ebatta bilye, 30 cm x 30 cm ebatlarında sert karton, 4 adet 5 cm
                                 yüksekliğinde ahşap, mermer, plastik vb. yükseltme parçaları.
          Deneyin Yapılışı                 :


           1.
                   Grupların farklı masalara geçmelerini  ve her grubun Şekil 1’deki düzeneği kurmasını sağlayınız.























            Düzenek kurulduğunda farklı ebatlardaki bilyeler Şekil 2’deki gibi mukavvanın altında kalmalı ve üstten bakıldığın-
            da bilyeler görülmemelidir.













          40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45