Page 41 - Fizik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 41
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü FİZİK 9 23
Şekil 2. Düzeneğin üstten görünüşü (Bilyeler üstten bakıldığında görünmeyecektir.)
2. Öğrencilerden grup içinde görev dağılımı yapmalarını isteyiniz. Bir öğrenci fırlatıcı, iki öğrenci kaydedici, bir öğ-
renci analist olarak görev almalıdır.
3. Bir bilye, mukavvanın altındaki bilyelere doğru yavaş (düşük enerjili) bir şekilde fırlatılır. Çarpışmadan sonra mu-
kavvanın altından saçılan bilyeler, kaydedici öğrenciler tarafından yakalanır. Analist olan öğrenci de saçılan bilyeleri
büyüklüklerine göre sınıflandırır ve adetlerini ilgili tablolara kaydeder. Deney aynı hızla iki kez daha tekrar edilir.
Her seferinde saçılan bilye sayısı, büyüklüklerine göre sınıflandırılarak kaydedilir.
Yavaş (Düşük Enerjili) Saçılan Bilye Sayısı
Küçük Bilye Orta Büyüklükte Bilye Büyük Bilye
1. deneme
2. deneme
3.deneme
Ortalama Saçılan Bilye Sayısı
4. Bilye bu kez hızlı (orta büyüklükte enerjili) bir şekilde mukavvanın altındaki bilyelere doğru fırlatılır. Bilyeleri
toplama, sınıflandırma ve kaydetme işlemi görevli öğrencilerce gerçekleştirilir.
Hızlı (Orta Büyüklükte Enerjili) Saçılan Bilye Sayısı
Küçük Bilye Orta Büyüklükte Bilye Büyük Bilye
1. deneme
2. deneme
3. deneme
Ortalama Saçılan Bilye Sayısı
5. Bilye çok hızlı (yüksek enerjili) bir şekilde mukavvanın altındaki bilyelere doğru fırlatılır. Bilyeleri toplama, sınıf-
landırma ve kaydetme işlemi görevli öğrencilerce gerçekleştirilir.
Çok Hızlı (Yüksek Enerjili) Saçılan Bilye Sayısı
Küçük Bilye Orta Büyüklükte Bilye Büyük Bilye
1. deneme
2. deneme
3. deneme
Ortalama Saçılan Bilye Sayısı
41