Page 100 - Kimya 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 100
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü KİMYA 9 48
3. ÜNİTE > Kimyasal Türler Arası Etkileşimler Kazanım 9.3.3.1: İyonik bağın oluşumunu iyonlar arası etkileşimler ile ilişkilendirir.
9.3.3.3: Kovalent bağın oluşumunu atomlar arası elektron ortaklaşması temelinde açıklar.
Genel Beceriler: Yaratıcı Düşünme Alan Becerileri: Çıkarım Yapma, Gözlem Yapma
Etkinlik İsmi İYONİK BAĞ VE KOVALENT BAĞ 30 dk.
Amacı 1. İyonik ve kovalent bağ arasındaki benzerlikler ve farklılıklar hakkında derinlemesine düşünebilme. Bireysel
2. İyonik ve kovalent bağı temsil edecek bir model oluşturabilme.
1. Yönerge Aşağıda verilen analoji (andırma veya benzetişim) örneğini inceleyiniz.
Örnek Analoji: Sert suyun kullanımı sonucu evlerimizde bulunan bulaşık veya çamaşır makinelerinin borularının
tıkanması ile çok yağlı yiyecekler yediğimiz zaman damarlarda meydana gelen damar tıkanıklığının ortak yönleri
anlatılır. (Analoji ve Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Temelli Rehber Materyal Geliştirme Çalışması: ‘Madde ve Değişim’ Öğrenme
Alanı/Kuramsal Eğitim bilim, 4 (2), 30-64, 2011)
2. Yönerge Aşağıdaki görselleri inceleyiniz ve bu görsellerle kimyasal bağları (iyonik bağ, kovalent bağ) ilişkilen-
direrek soruları cevaplayınız.
1. Arı kuşlarının gagalarıyla tuttuğu çiçek, kimyasal
bağları göz önüne aldığınızda neyi temsil etmek-
tedir?
2. Arı kuşları, kimyasal bağları göz önüne aldığınız-
da neyi temsil etmektedir?
3. Kumbara, kimyasal bağları göz önüne aldığı nızda neyi temsil et-
mektedir?
4. Küçük çocuk, kimyasal bağları göz önüne aldığınızda neyi temsil
etmektedir?
5. Bu görselleri iyonik ve kovalent bağ ile ilişkilendirirken sınırlandıran faktörler nelerdir?
99