Page 6 - Kimya 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 6
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü KİMYA 9 1
1. ÜNİTE > Kimya Bilimi Kazanım 9.1.1.1: Kimyanın bilim olma sürecini açıklar.
Genel Beceriler: Bilgi Okuryazarlığı, Karar Verme Alan Becerileri: Verileri Toplama, İşleme, Yorumlama, Sonuç Çıkarma
Etkinlik İsmi SİMYA VE KİMYA BİLİMİ 20 dk.
Amacı Simya ve kimya biliminde kullanılan çalışma teknikleri arasındaki farkları karşılaştırabilme. Bireysel
Gerekli Materyaller: Bilgisayar
1. Yönerge • Ders öncesi simya ve kimya dönemi çalışma teknikleri ile ilgili öğrencilerin araştırma yapması istenir
ve araştırma sonrası etkinlik uygulanır.
• Bir öğrenci etkinlik sonuçlarını sınıfta sunum yaparak paylaşır.
• Etkinliğin sonuçları diğer öğrencilerle tartışılır.
Simya ve Kimya dönemlerini tanımaya yönelik çevrim içi kaynaklardan arama yaparken “edu, org ve
gov” uzantılı siteleri kullanmaları istenir.
1. Simya ve kimya dönemini inceleyen bir öğrenci, her iki dönemdeki çalışmaları değerlendirdiğinde
ne gibi farklılıklar görebilir?
2. Yönerge Simya döneminde kükürt elementi için verilen bilgiyi okuduktan sonra aşağıda verilen soruyu cevap-
landırınız.
Kükürt eski çağlardan beri bilinen değerli bir elementtir. Simya döneminde kükürt, gizemli ve büyüleyici bir madde
olarak kabul edilirdi. Bunun sebebi kükürtün çeşitli özelliklerinden dolayı birçok yerde kullanılmasıydı. Kükürt;
kayısı, incir gibi gıdaların ağartılmasında, ortamı böceklerden arındırmada, Orta Çağ’da alevli silahlarda ve bazı
hastalıkların tedavisinde kullanılırdı.
1. Simya döneminde kullanım yerleri verilen kükürt elementi için kimya bilimi hangi çıkarımlarda
bulunabilir?
5