Page 148 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 148
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü MATEMATİK 9 120
Denklemler ve Eşitsizliklerle İlgili Uygulamalar Kazanım: 9.3.5.2. Denklemler ve eşitsizlikler ile ilgili problemler çözer.
Alan Becerileri: Muhakeme Genel Beceriler: Eleştirel düşünme
Etkinlik İsmi MAĞAZA 20 dk.
Amacı Problem çözebilme. Bireysel
Çevresinde girişimciliğiyle tanınan Aslı Hanım, birikimiyle ticarete atılıyor. Bunun için şehirlerinde açılan
AVM'de bir mağaza kiralayıp tişört satmak istiyor.
Aslı Hanım bu işten kazançlı çıkmak için fiyatları aynı olan toplam 1000 tişörtün satış adedini sezon boyunca
sürekli artırmak amacıyla üç farklı kampanya düzenliyor. Bu üç kampanya sırasıyla uygulanıyor, aynı anda
mağazada birden fazla kampanya uygulanmıyor.
Aslı Hanım'ın mağazada uyguladığı kampanyaların özellikleri aşağıdaki 1. Tablo'da verilmiştir:
1. Tablo
Birinci Kampanya İkinci Kampanya Üçüncü Kampanya
• İlk tişört için etiket fiyatı
üzerinden %25 indirim Bir tişörtün satış fiyatı birinci
• Ayrıca birden fazla tişört alan kampanyada aynı anda alınan
bir müşteriye sadece ikinci iki tişörtün toplam fiyatının Kâr oranı %x
tişört için indirimli fiyat üze- yarısının %85 i
rinden %25 indirim
Mağazada tüm sezon boyunca uygulanan kampanyalar sonunda yapılan satışlar için aşağıdaki bilgiler
verilmiştir:
• Birinci kampanya döneminde her müşterinin iki tişört almasıyla toplamda 250 tişört satıldığı tespit
edilmiştir.
• Mağaza, birinci kampanya döneminde aynı anda iki tişört sattığında bu satıştan % 5 kâr elde etmiştir.
• İkinci kampanya döneminde satılan tişört sayısının birinci kampanya döneminde satılan tişört sayısından
%60 fazla olduğu tespit edilmiştir.
Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Verilenlere göre birinci kampanya uygulanmadan önce tişörtlerin satış fiyatı yüzde kaç kârla belir-
lenmiştir?
147