Page 148 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 148

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                       MATEMATİK 9        120

             Denklemler ve Eşitsizliklerle İlgili Uygulamalar  Kazanım: 9.3.5.2. Denklemler ve eşitsizlikler ile ilgili problemler çözer.
             Alan Becerileri: Muhakeme  Genel Beceriler: Eleştirel düşünme
             Etkinlik İsmi                           MAĞAZA                                     20 dk.
             Amacı      Problem çözebilme.                                                      Bireysel

             Çevresinde girişimciliğiyle tanınan Aslı Hanım, birikimiyle ticarete atılıyor. Bunun için şehirlerinde açılan
             AVM'de bir mağaza kiralayıp tişört satmak istiyor.






















            Aslı Hanım bu işten kazançlı çıkmak için fiyatları aynı olan toplam 1000 tişörtün satış adedini sezon boyunca
            sürekli artırmak amacıyla üç farklı kampanya düzenliyor. Bu üç kampanya sırasıyla uygulanıyor, aynı anda
            mağazada birden fazla kampanya uygulanmıyor.
            Aslı Hanım'ın mağazada uyguladığı kampanyaların özellikleri aşağıdaki 1. Tablo'da verilmiştir:

            1. Tablo
                   Birinci Kampanya               İkinci Kampanya         Üçüncü Kampanya

              • İlk tişört için etiket fiyatı
               üzerinden %25 indirim       Bir tişörtün satış fiyatı birinci
              • Ayrıca birden fazla tişört alan  kampanyada aynı anda alınan
               bir müşteriye sadece ikinci   iki tişörtün toplam fiyatının   Kâr oranı %x
               tişört için indirimli fiyat üze-  yarısının %85 i
               rinden %25 indirim

            Mağazada tüm sezon boyunca uygulanan kampanyalar sonunda yapılan satışlar için aşağıdaki bilgiler
            verilmiştir:
               • Birinci kampanya döneminde her müşterinin iki tişört almasıyla toplamda 250 tişört satıldığı tespit
                 edilmiştir.
               • Mağaza, birinci kampanya döneminde aynı anda iki tişört sattığında bu satıştan % 5 kâr elde etmiştir.
               • İkinci kampanya döneminde satılan tişört sayısının birinci kampanya döneminde satılan tişört sayısından
                 %60 fazla olduğu tespit edilmiştir.
            Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.



             1. Verilenlere göre birinci kampanya uygulanmadan önce tişörtlerin satış fiyatı yüzde kaç kârla belir-
                lenmiştir?











                                                                                                   147
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153