Page 249 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 249
209 MATEMATİK 9 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Verilerin Grafikle Gösterilmesi Kazanım: 9.5.2.2. Gerçek hayat durumunu yansıtan veri gruplarını uygun grafik türleriyle temsil ederek yorumlar.
Alan Becerileri: Grafik okuma, veri okuma, muhakeme, ilişkilendirme Genel Beceriler: Eleştirel düşünme, bilgi okuryazarlığı
Etkinlik İsmi SINIFIN GRAFİĞİ 20 dk.
Amacı Grafik türlerinden verileri yorumlayabilme ve uygun grafik türüyle temsil edebilme. Bireysel
9-A, 9-B, 9-C ve 9-D sınıflarında geçme notunun 50 ve üzeri puan olduğu bir matematik sınavından geçen ve
kalan öğrenci sayıları daire grafiği ile aşağıdaki gibi gösterilmiştir:
9-A 9-B 9-C 9-D
144° Geçen 135° Geçen Geçen 180° Geçen
Kalan Kalan Kalan Kalan
• 9-A sınıfındaki kalan öğrenci sayısı, 9-C sınıfındaki geçen öğrenci sayısına eşittir.
• 9-D sınıfındaki geçen öğrenci sayısı, 9-B sınıfındaki kalan öğrenci sayısına eşittir.
Bu 4 sınıftaki toplam kalan ve geçen öğrenci sayısı birbirine eşittir. Bu sınıflarda bulunan toplam öğrenci sayısı
72 dir.
Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. 1. Tablo'ya sınıflara ait geçen ve kalan öğrenci sayısını yazınız.
1. Tablo
9-A 9-B 9-C 9-D
Geçen Öğrenci Sayısı
Kalan Öğrenci Sayısı
2. 9-A, 9-B, 9-C ve 9-D sınıflarında kalan öğrenciler için matematik dersinden ek sınav yapılıyor ve
kalan tüm öğrenciler bu sınava giriyor.
• Ek sınav sonucunda 9-A, 9-B, 9-C ve 9-D sınıflarında kalan öğrenci sayısı sırasıyla 2, 3, 4 ve 6
ile ters orantılı olmaktadır.
• Yapılan ek sınavla dört sınıfta geçen toplam 57 öğrenci bulunmaktadır.
Ek sınav ile bu sınıflarda matematik dersinden geçen ve kalan öğrencilerin sayısını
2. Tablo'ya yazınız. Bu sınıflardaki geçen ve kalan öğrencilerin sayısını karşılaştırmak için bu veri
grubunu sütun grafiği ile gösteriniz.
2. Tablo
Son Durum 9-A 9-B 9-C 9-D
Geçen Öğrenci Sayısı
Kalan Öğrenci Sayısı
Öğrenci Sayısı
Geçen öğrenci sayısı
Kalan öğrenci sayısı
Sınıflar
9-A 9-B 9-C 9-D
248
Hazırlayan: Volkan YILMAZ