Page 249 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 249

209        MATEMATİK 9                                       Ortaöğretim Genel Müdürlüğü


           Verilerin Grafikle Gösterilmesi  Kazanım: 9.5.2.2. Gerçek hayat durumunu yansıtan veri gruplarını uygun grafik türleriyle temsil ederek yorumlar.
          Alan Becerileri: Grafik okuma, veri okuma, muhakeme, ilişkilendirme  Genel Beceriler: Eleştirel düşünme, bilgi okuryazarlığı
          Etkinlik İsmi                        SINIFIN GRAFİĞİ                               20 dk.
          Amacı      Grafik türlerinden verileri yorumlayabilme ve uygun grafik türüyle temsil edebilme.  Bireysel

         9-A, 9-B, 9-C ve 9-D sınıflarında geçme notunun 50 ve üzeri puan olduğu bir matematik sınavından geçen ve
         kalan öğrenci sayıları daire grafiği ile aşağıdaki gibi gösterilmiştir:


              9-A                    9-B                    9-C                    9-D

                144°    Geçen          135°    Geçen                  Geçen      180°        Geçen
                        Kalan                  Kalan                  Kalan                  Kalan

           •  9-A sınıfındaki kalan öğrenci sayısı, 9-C sınıfındaki geçen öğrenci sayısına eşittir.
           •  9-D sınıfındaki geçen öğrenci sayısı, 9-B sınıfındaki kalan öğrenci sayısına eşittir.
          Bu 4 sınıftaki toplam kalan ve geçen öğrenci sayısı birbirine eşittir. Bu sınıflarda bulunan toplam öğrenci sayısı
          72 dir.
          Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

          1. 1. Tablo'ya sınıflara ait geçen ve kalan öğrenci sayısını yazınız.

             1. Tablo
                                     9-A      9-B      9-C     9-D

              Geçen Öğrenci Sayısı
               Kalan Öğrenci Sayısı



          2. 9-A, 9-B, 9-C ve 9-D sınıflarında kalan öğrenciler için matematik dersinden ek sınav yapılıyor ve
             kalan tüm öğrenciler bu sınava giriyor.
               •  Ek sınav sonucunda 9-A, 9-B, 9-C ve 9-D sınıflarında kalan öğrenci sayısı sırasıyla 2, 3, 4 ve 6
                  ile ters orantılı olmaktadır.
               •  Yapılan ek sınavla dört sınıfta geçen toplam 57 öğrenci bulunmaktadır.
             Ek sınav ile bu sınıflarda matematik dersinden geçen ve kalan öğrencilerin sayısını
             2. Tablo'ya yazınız. Bu sınıflardaki geçen ve kalan öğrencilerin sayısını karşılaştırmak için bu veri
             grubunu sütun grafiği ile gösteriniz.

             2. Tablo
                   Son Durum          9-A     9-B      9-C     9-D

              Geçen Öğrenci Sayısı
               Kalan Öğrenci Sayısı


             Öğrenci Sayısı


                                                                  Geçen öğrenci sayısı
                                                                  Kalan öğrenci sayısı




                                                        Sınıflar
                       9-A     9-B     9-C    9-D


          248
                                                                                    Hazırlayan: Volkan YILMAZ
   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254