Page 89 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 89
68 MATEMATİK 9 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Sayı Kümeleri Kazanım: 9.3.1.1. Sayı kümelerini birbiriyle ilişkilendirir.
Alan Becerileri: Muhakeme Genel Beceriler: Problem çözme
Etkinlik İsmi KÜME TAHMİNİ 15 dk.
Amacı Sayı kümelerini anlama ve elemanlarını ayırt edebilme. Bireysel
Beyhan Öğretmen, öğrencilerin sayı kümelerini birbirleriyle ne kadar ilişkilendirebildiklerini kontrol etmek için
tahtaya aşağıdaki Venn şemasını çizmiştir:
R
64444444444444444444444444444444444444444444444 74444444444444444444444444444444444444444444444 8
M T
L
K
Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Beyhan Öğretmen K, L, M ve T olarak isimlendirdiği her bir kümenin N , Z , Q ve Ql kümelerinden
yalnızca biri olduğunu söylediğine göre aşağıdaki noktalı yerlere N , Z , Q ve Ql kümelerinden
uygun olanları yazınız.
K = ................ L = ................ M = ................ T = ................
2. Beyhan Öğretmen tahtaya yazdığı 2, 3- , 2 ve 2 sayılarının hangi kümelere ait olduğunu sordu-
3
ğunda sınıftan gelen dört farklı cevap aşağıdaki şekildedir:
• 2 ! A
• 3- ! B
• 2 ! C
• 2 ! D
3
A, B, C ve D kümelerinden her biri N , Z , Ql ve R sayı kümelerinden birini temsil etmektedir.
“Gerçek sayı kümesini temsil eden küme C kümesidir.” diyen öğrenci doğru söylediğine göre A, B
ve D kümelerinin hangi kümelere eşit olduğunu bulunuz.
Daha sonra aşağıda tabloda verilen ifadelerden doğru olanlara D, yanlış olanlara Y yazınız.
İfade D/Y
A 1 B
B 1 C
D 1 A
D Q, = A
AC D= =
DB C= =
88
Hazırlayan: Himmet SOLAKLIOĞLU