Page 19 - Türk Dili Edebiyatı 11 | Çalışma Defteri
P. 19

CEVAP ANAHTARI




                          BECERİ TEMELLİ                                         BECERİ TEMELLİ


           1.  Olası cevap: Fecriati Edebiyatı sanatçıları arasında sanat anlayışların-
            dan da anlaşılabileceği gibi tam bir birlik yoktu. Fecriati sanatçıları
            büyük iddialarla ortaya çıkmalarına karşın Servetifünun’u taklitten
            öteye gidememişlerdi. 1911 yılında Selanik’te çıkarılan Genç Kalemler
            dergisinde Yeni Lisan makalesinin yayımlanmasıyla dilde sadeleşme
            benimsenmiş, Millî Edebiyat Dönemi başlamış, bu anlayışa yakın olan
            sanatçılar Millî Edebiyat’a katılmıştır. Bu nedenle hem Fecriati hem
            Millî Edebiyat dönemlerinde yer almışlardır.

          2.  Divan edebiyatı nazım biçimleri Tanzimat Dönemi’yle ilgilidir. Tanzi-
            mat Dönemi’nde divan edebiyatı nazım biçimleri kullanılmaya de-
            vam etmiştir. Yeni Lisan makalesi Millî Edebiyat Dönemi’yle ilgilidir.
            Ömer Seyfettin, Ali Canip Yöntem gibi Millî Edebiyat sanatçıları Yeni
            Lisan makalesiyle  dille ilgili  görüşlerini açıklamışlardır.  Parnasizm
            ve sembolizm, Servetifünun ve Fecriati dönemleriyle ilgilidir. Bu
            dönem şairleri parnasizm ve sembolizmin etkisiyle şiir yazmışlardır.
            Abes-muktebes tartışması Tanzimat Dönemi’yle ilgilidir. Kulak için
            kafiyeyi savunan Recaizade Mahmut Ekrem’le göz için kafiyeyi sa-
            vunan Muallim Naci arasında gerçekleşen tartışmanın diğer adıdır.
            Sade dille şiir yazma Millî Edebiyat Dönemi’yle ilgilidir. Millî edebiyat
            sanatçıları Yeni Lisan makalesiyle dille ilgili görüşlerini açıkladıktan
            sonra bu görüşlerine uygun sade dille eserler yazmışlardır. Saf şiir
            anlayışı Fecriati Edebiyatı ve Millî Edebiyat dönemleriyle ilgilidir. Fec-
            riati sanatçısı Ahmet Haşim ve Millî Edebiyat sanatçısı Yahya Kemal
            Beyatlı bu dönemlerde “saf şiir” anlayışıyla şiirler yazmıştır.
          3.   Birinci Dönem Tanzimat Edebiyatı şairleri, divan edebiyatı nazım
            şekillerini kullanılmaya devam etmiş, içerik olarak “vatan, millet,
            hürriyet” gibi toplumsal temaları işlemişlerdir. Bu şairler, dili sadeleş-
            tirmeye çalışsa da başarıya ulaşamamışlar, toplum için sanat anlayışı
            benimsemişlerdir. İkinci Dönem Tanzimat Edebiyatı şairleri ise divan
            edebiyatı nazım şekillerini terk etmiş, “aşk, ölüm, tabiat” gibi bireysel
            temalar işlemişlerdir. Bu şairler, ağır bir dili ve sanat için sanat anla-
            yışı benimsemiştir.

        28.10.2021 14:58         Cr ss Cross Puzzle | D scovery Educat on Puzzlemaker



                         BİL-BUL-ÇÖZ                                          KELİME AVI


                                                                   1. ŞERMİN
                                                                   2. EDEBİYAT VE HUKUK
                                                                   3. NAMIK KEMAL
                                                                   4. ABDÜLHAK HAMİT TARHAN
                                                                   5. SAHRA
                                                                   6. ANJANBUMAN
                                                                   7. TAMAT
                                                                   8. MEHMET EMİN YURDAKUL
                                                                   9. SAFAHAT
                                                                   10. PARNASİZM

                                                                   ANAHTAR KELİME: SERBEST MÜSTEZAT



            ANAHTAR KELİME: SERVETİFÜNUN





                                                 MATEMATİK-11
                                            ORTAÖĞRETİM    19 TDE- 11
                                        GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
















        https://puzzlemaker.d scoveryeducat on.com/cr ss-cross/result  1/2
   14   15   16   17   18   19   20