Page 9 - Coğrafya 12 | Çalışma Defterleri 3
P. 9
Çoktan Seçmeli
5. Aşağıdaki grafikte Türkiye’de bazı yıllara ait yolcu uça- 7. Türkiye’de 2000’li yıllardan itibaren ulaştırma politika-
ğı ve yolcu sayıları verilmiştir. larının demir yolu lehine değişimiyle Ankara, Eskişehir,
İstanbul, Konya, İzmir, Sivas ve Bursa gibi yolcu po-
tansiyeli yüksek ve nüfus açısından ülkemizin büyük
kentlerini birbirine bağlayacak olan koridorlara hızlı
tren yapılması için çalışma başlatılmıştır.
Verilenlere göre Türkiye için;
I. Yolcu uçağı sayısı ve yolcu sayısı artış miktarları
aynıdır.
II. Verilen yıllarda yolcu sayısı, yolcu uçağı sayısından Buna göre haritada gösterilen alanların hangisi yük-
daha fazladır.
III. Yolcu uçağı sayısı sürekli artış göstermiştir. sek hızlı tren güzergâhında yer almaz?
A) I B) II C) III D) IV E) V
gibi çıkarımlardan hangileri doğrudur?
A) Yalnız I B) Yalnız II C) Yalnız III
D) I ve II E) I ve III
8. İstanbul’un ulaşım sorunlarına uzun süreli çözümler
getirilmesi, Asya-Avrupa kıtalarının deniz altından ke-
6. Türkiye’de uluslararası ticaretin yaklaşık %60’ı en ucuz sintisiz bir demir yolu sistemi ile birbirine bağlanması,
taşıma türü olan ……………… ile gerçekleştirilmektedir. tarihî yarımadadaki araç sayısının azaltılarak tarihî ve
Bu nedenle ticari işlevi yüksek Haydarpaşa, İskende- kültürel çevrenin korunmasına katkı sağlanması ama-
run, Bandırma, Derince, Samsun, İzmir ve Mersin gibi cıyla hayata geçirilmiştir.
alanlar oldukça önemlidir. Bu alanların birçoğunun hin- Yukarıdaki bilgide hangisinden bahsedilmektedir?
terlandının diğer ulaşım sistemleri ile bağlantısı vardır.
Yukarıda verilen bilgide boş bırakılan yere aşağıda- A) Marmaray
kilerden hangisinin yazılması daha doğru olur? B) Bolu tüneli
C) Osmangazi Köprüsü
A) Kara yolu B) Demir yolu C) Hava yolu
D) İzmir-İstanbul otoyolu
D) Deniz yolu E) Boru hatları
E) Bakü-Tiflis-Kars demir yolu
MATEMATİK-11
ORTAÖĞRETİM 9 COĞRAFYA-12
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ