Page 16 - Matematik 10
P. 16
KAKURO
Kakuro ismi Japonca “ka kurosu” ifadesinden türemiştir. Çengel bulmaca mantığı kullanılarak istenen sayıların uygun bi-
çimde hesaplandığı bir akıl oyunudur. Çengel bulmaca ile sudoku oyununun karışımı da sayılabilecek bu oyunda kişinin
işlem yeteneği önemlidir.
Kakuronun Kuralları
Sadece 1 den 9 a kadar olan sayılar kullanılır.
Oyundaki herhangi bir hücre, bir köşegenle ikiye ayrılır.
Köşegenin sağındaki sayı, hücrenin satırında sağında bulunan sayıların toplamının değerini verirken köşegenin solundaki
sayı, hücrenin altındaki sayıların toplamının değerini verir.
İstenen herhangi bir toplamı elde etmek için seçilen rakamlar, birbirinden farklı olmalıdır.
Kakuro Çözümünü Kolaylaştıran Toplamlar
Oyun sırasında kolaylık sağlayan bazı toplamlar vardır. Örneğin 4 toplamını 2 hücre ile elde etmek için 2 ve 2 seçilemeye-
ceğinden, seçilen rakamlar farklı olmalıdır. Bu yüzden sadece 1 ve 3 kullanılabilir. Aynı şekilde 6 yı 3 hücre ile elde etmenin
tek yolu 1, 2 ve 3 rakamlarını kullanmaktır. Bu şekilde bazı toplamların hücre sayılarına göre dağılımı, aşağıdaki şekilde
gösterilmiştir.
Toplam Kombinasyon Toplam Kombinasyon
3 1+2 22 1+2+3+4+5+6
4 1+3 38 3+5+6+7+8+9 hücrenin sağındaki
sayıların toplamı
16 7+9 39 4+5+6+7+8+9
17 8+9 28 1+2+3+4+5+6+7
hücrenin altındaki sayıların
6 1+2+3 29 1+2+3+4+5+6+8 toplamı
7 1+2+4 41 2+4+5+6+7+8+9
23 6+8+9 42 3+4+5+6+7+8+9
24 7+8+9 36 1+2+3+4+5+6+7+8
10 1+2+3+4 37 1+2+3+4+5+6+7+9
11 1+2+3+5 38 1+2+3+4+5+6+8+9
29 5+7+8+9 39 1+2+3+4+5+7+8+9
30 6+7+8+9 40 1+2+3+4+6+7+8+9
15 1+2+3+4+5 41 1+2+3+5+6+7+8+9
16 1+2+3+4+6 42 1+2+4+5+6+7+8+9
34 4+6+7+8+9 43 1+3+4+5+6+7+8+9
35 5+6+7+8+9 44 2+3+4+5+6+7+8+9
21 1+2+3+4+5+6 45 1+2+3+4+5+6+7+8+9
ORTAÖĞRETİM 16 MATEMATİK-10
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ