Page 27 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 | Çalışma Defteri 5
P. 27
CEVAP ANAHTARI
EŞLEŞTİRME - 1 BOŞLUK DOLDURMA ÇOKTAN SEÇMELİ
1. Mithat Cemal KUNTAY 1. Üç İstanbul 8. Aylak Adam,
2. Orhan KEMAL 1. A 10. B
3. Talip APAYDIN 2. toplumcu gerçekçi modern psikolojiden
4. Latife TEKİN 2. C 11. C
5. Cengiz AYTMATOV 3. Bereketli Topraklar 9. İç konuşma 3. B 12. D
6. Harper LEE Üzerinde 10. Geriye dönüş
7. Gabriel Garcia MARQUEZ 4. C 13. D
8. Bilge KARASU 4. Necati Cumalı, 11. Sevgili Arsız Ölüm 5. B 14. C
9. Cengiz DAĞCI Fakir Baykurt
10. John STEİNBECK 12. Pastiş 6. D 15. A
5. Cevdet Bey ve 13. Latife Tekin 7. E 16. B
Oğulları
14. üst kurmaca 8. A
EŞLEŞTİRME - 2 6. postmodernist
15. Oğuz Atay, Bilge 9. C
1. YORGUNDU 7. Küçük Ağa
2. BAŞLAYAN Karasu
3. İSTASYON
4. ARKADAŞIYLA
5. ÇALIŞMAYA
AÇIK UÇLU SORULAR - I
1. Metinde üçüncü tekil anlatıcı kullanılmış olup bu anlatıcı hakim bakış açısına sahiptir.
2. Tasvirin yapıldığı bölüm: “Önceki gün yağan yağmurdan çamur deryasına dönmüş sokaklarda ilerlediler.
İç Azap kapısını geçtiklerinde sabah ezanları okunmaya başlamıştı. Arap Camii yolundan çıkıp, yerçekimine
meydan okuyacak kadar eğri büğrü, çekül doğrultusunu çoktan terketmiş ahşap evlerin arasındaki yılankavi
sokaklara daldılar. Balçığa bata çıka ilerlerken fare ve köpek leşlerine, sivri kemikli at kafataslarına basma-
maya dikkat ediyorlardı.” Mekânın okura tanıtılması amacıyla yapılan tasvirler, izlenim kazandırır.
3. Puslu Kıtalar Atlası, postmodernist anlayışla yazılan bir eserdir. Türk edebiyatında bu anlayışla yazılan
eserler arasında şunlar vardır: Sevgili Arsız Ölüm (Latife Tekin), Gece (Bilge Karasu), Benim Adım Kırmızı
(Orhan Pamuk), Toprak (Buket Uzuner)
MATEMATİK-11
ORTAÖĞRETİM 27 TDE-12
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ