Page 12 - İnkilap Tarihi ve Atatürkçülük 12 | Çalışma Defteri-5
P. 12
Çoktan Seçmeli
9. I. Soyadı Kanunu’nun kabulü 11.
II. Türk Dil Kurumu’nun kurulması
III. Aşar vergisinin kaldırılması
IV. Türk Tarih Kurumu’nun kurulması
V. Teşvik-i Sanayi Kanunu’nun çıkarılması
Yukarıdakilerden hangileri Atatürk’ün Milliyetçilik
ilkesine dayalı olarak gerçekleştirilen yeniliklerdir?
A) I ve II B) I ve V C) II ve III
D) II ve IV E) III ve IV
1923 – 1941 yılları arasında okulların istatistik so-
nuçları ile ilgili verilen tablo dikkate alındığında
aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) 1923 yılından itibaren okul sayıları giderek artmış-
tır.
B) İlkokuldaki toplam öğrenci sayısı, ortaokuldaki
toplam öğrenci sayısından fazladır.
C) Liselerde kız öğrenci sayısı, erkek öğrenci sayısın-
10.
dan fazladır.
D) 1930-1931 yılları arasında en az öğretmen sayısı li-
sededir.
E) Ortaokuldaki öğrenci sayısı artarken öğretmen sa-
yısı da artmıştır.
12.
Türkiye Cumhuriyeti Devleti, dış ilişkilerde dünya ve
yurt barışının sağlanması ve kalıcı olması yönünde
çaba göstermiştir. Bu çabasını Mustafa Kemal Ata- Atatürk’ün bu sözü dikkate alındığında Türk millî
türk'ün “Yurtta sulh, cihanda sulh” ilkesine dayandır- eğitiminin hedefi ile ilgili olarak,
mış ve günümüze kadar izlediği politikaları bu temel
ilkeye dayandırmıştır. I. Ülkenin bağımsızlığının korunması bilinci gelecek
Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin bu düşüncesini ko- nesillere verilmelidir.
ruması karşılığında yabancı devletlerden beklediği II. Eğitimde millî değerlere önem verilmelidir.
temel tutum aşağıdakilerden hangisi olmuştur?
III. Eğitimde çağdaş bilgi ve teknikler ön plana çıka-
A) Ülkemize karşı yaptırımlar uygulamaları rılmalıdır.
B) Ekonomik alanda sınırlandırmalar getirmeleri yargılarından hangilerine ulaşılamaz?
C) Askeri alanda ülkemize karşı ittifaklar kurmaları A) Yalnız I B) Yalnız II C) Yalnız III
D) Ülkemizin iç siyasetine müdahale etmeleri
E) Varlığımızı ve bağımsızlığımızı kabul etmeleri D) I ve II E) II ve III
ORTAÖĞRETİM 12 T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK-12
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ