Page 9 - İnkilap Tarihi ve Atatürkçülük 12 | Çalışma Defteri-5
P. 9
Boşluk Doldurma
Aşağıda karışık olarak verilen kavramları metinde doğru boşluklara yerleştiriniz.
Atatürkçü Düşünce ezani Terakkiperver Millet Mektepleri Kızılay
Sistemi Cumhuriyet Fırkası
Birinci Beş Yıllık Misak-ı İktisadi devletçilik Saltanatın Serbest
Sanayi Planı Kaldırılması Cumhuriyet Fırkası
Sanayi-i Nefise Soyadı Kanunu sosyal eşitlik aşar vergisi Tevhid-i Tedrisat
Mektebi Kanunu
alafranga Yeşilay Halkçılık Türk Medeni Milliyetçilik
Kanunu
Kabotaj Kanunu Cumhuriyet Halk Sıbyan Mektepleri Planlı ekonomi gümrük vergisi
Partisi
1. ………………………………… ile, eğitim-öğretimde birlik sağlanması hedeflenmiştir.
2. Okuma-yazma oranını artırmak için okul çağının dışında kalanlara okuma-yazma öğretmek amacıyla …………………………………
açılmıştır.
3. 1928’de Osmanlı döneminden kalan …………………………………, Güzel Sanatlar Akademisi’ne dönüştürülerek çağdaş bir ni-
telik kazandırılmıştır.
4. Kılık ve kıyafet düzenlemeleriyle kıyafette birlik sağlanarak …………………………… ilkesi doğrultusunda …………………………………
sağlanmış oldu.
5. 1 Ocak 1926’dan itibaren ………………………………… denilen 12 saat dilimini esas alan saat yerine, 24 saat dilimini esas alan
………………………………… birimi kabul edildi.
6. …………………………………’yla yapılan düzenleme, resmi işlerde yaşanılan sıkıntıları ortadan kaldırıp, halkçılık ilkesi doğrul-
tusunda toplumsal hayatta eşitliği sağlamıştır.
7. …………………………… ile hukuk alanında birlik ve düzen sağlanmış; Türk kadının toplumdaki yeri ve saygınlığı güçlenmiştir.
8. 1934’te yürürlüğe konulan “…………………………………” ile kalkınma hamlesi devlet gözetiminde ve katkısıyla gerçekleşti-
rilmeye başlandı.
9. Ekonomide ………………………………… anlayışı doğrultusunda sanayiyi geliştirmek için Kamu İktisadi Teşekkülleri (KİT) adı
verilen, işletmesini devletin üstlendiği ekonomi kuruluşları kuruldu.
10. ………………………………… ile Türk karasularında gemi işletmesi hakkı sadece Türk denizcilerine verilmiştir.
11. İzmir İktisat Kongresi’nde “Büyük özveriyle kazandığımız milli bağımsızlığımızdan hiçbir ödün verilmeyecektir.” diye
özetleyebileceğimiz …………………… kabul edilmiştir.
12. ………………………………… ile Osmanlı Devleti'nin Lozan’a gitmesi ve İtilaf devletlerinin görüş ayrılığı yaratma çabası en-
gellenmiş oldu.
13. Türk tarihini bilimsel yöntemlerle araştırarak Türk milletinin tarih içerisinde oynadığı olumlu rolü ortaya çıkarmak,
………………………………… ilkesi doğrultusunda atılan bir adımdır.
14. 1925’te çıkarılan bir kanunla aşar vergisi kaldırıldı. Halkçılık anlayışı doğrultusunda yapılan bu hamle ile devlet, en
büyük gelir kaynağından vazgeçti.
15. 1877’de “Osmanlı Hilâl-i Ahmer Cemiyeti” olarak kurulan, 1923’te ise“Türkiye Hilâl-i Ahmer Cemiyeti” adını alan sağlık ve
yardım kuruluşuna Atatürk tarafından ………………………………… adı verildi.
16. ………………………………… Türk milletinin kendi tarihî birikimleriyle çağdaş dünyaya uyumunu öngören bir sistemdir.
17. Türk inkılabı sürecinde; …………………………………,inkılap hareketlerinin çoğunu gerçekleştirmiştir.
18. ……………………………, Cumhuriyet Dönemi’nin ikinci muhalefet partisi olarak 12 Ağustos 1930’da İstanbul’da kuruldu.
MATEMATİK-11
ORTAÖĞRETİM 8 T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK-12 ORTAÖĞRETİM 9 T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK-12
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ