Page 28 - Türk Dili ve Edebiyatı 10 | Çalışma Defteri 6
P. 28

CEVAP ANAHTARI




              EŞLEŞTİRME - 1                        BOŞLUK DOLDURMA                         ÇOKTAN SEÇMELİ
          1.  Halit Ziya Uşaklıgil         1. Mai ve Siyah                                   1.  D    11.  A
          2.  Mehmet Rauf                  2. realizm
          3.  Hüseyin Cahit Yalçın         3. Servetifünun                                   2.  C    12. D
          4.  Ahmet Hikmet Müftüoğlu       4. Servetifünun dergisi
          5.  Halide Edip Adıvar           5. Edebiyat ve Hukuk                              3.  B    13. D

          6.  Kemal Tahir                  6. sanatlı bir dil                                4.  B    14. E
          7.  Yakup Kadri Karaosmanoğlu    7. Halit Ziya Uşaklıgil
          8.  Tarık Buğra                  8. Ateşten Gömlek                                 5.  D    15. D
          9.  Reşat Nuri Güntekin          9. İkdam
          10. Refik Halit Karay            10. Millî Edebiyat Dönemi                         6.  B    16. D
                                           11. Türkçülük                                     7.  C    17.  E
                                           12. Refik Halid Karay, Reşat Nuri Güntekin
             EŞLEŞTİRME - 2                13. İstanbul
                                                                                             8.  D    18. D
             1.  Arabayla                  14. Halide Edip Adıvar / Yakup Kadri Karaos-
             2.  Sevmeye                      manoğlu / Samim Kocagöz / Kemal Tahir /        9.  B    19. C
             3.  Gelirse                      Tarık Buğra
             4.  Biyografi                 15. Cumhuriyet Dönemi                             10. E    20. B
             5.  Tıbbı





                                                 AÇIK UÇLU SORULAR - I

          1. Eylül romanı Servetifünun Dönemi’nde yazılmıştır. Roman edebiyatımızdaki ilk psikolojik romandır.
          2. Olay örgüsü:
          •  Süreyya’nın babasının köşkünde kalmaktan sıkılması
          •  Kız kardeşi Hacer ve kocasının Suat’ı rahatsız etmeleri
          •  Süreyya’nın bu duruma üzülmesi
          •  Suat’ın Boğaziçi’nde bir yalı kiralaması
          •  Süreyya’nın sandal gezileri sebebiyle Suat’ı ihmal etmesi
          •  Suat ve Necip’in piyano başında vakit geçirmeleri
          •  Necip’in Suat’a âşık olması
          •  Necip’in yalıdan ayrılması
          •  Necip’in tifoya yakalanması
          •  Necip’in iyileştikten sonra yalıya dönmesi
          •  Konakta yangın çıkması
          •  Necip’in Suat’ı kurtarmak için alevlerin içine girmesi
          •  Necip ile Suat’ın birlikte can vermesi
          3. Romanda anlatıcı üçüncü tekil kişidir. Bakış açısı olarak hâkim bakış açısı kullanılmıştır.
          4. Suat: Romanın başkahramanıdır. Süreyya ile beş yıldır evlidir. Hanımefendi, ağırbaşlı, ahlaklı, nazik ve uysal olmasıyla
              herkesin saygısını kazanmıştır. Suat kültürlü bir kadındır. Sanata düşkündür.
              Necip: Otuz yaşlarında yakışıklı, kibar, zarif bir gençtir. Süreyya’nın akrabası ve dostudur. Sanata düşkündür.
              Süreyya: Suat’ın kocasıdır. Suat’a çok düşkündür. İyi niyetli, mutlu ve güven verici biridir. Denizi çok sever. Piyanoyu sevmez
              ve piyanonun sesinden rahatsız olur.
          5. Roman Servetifünun Dönemi’nde yazılmıştır. Bu dönemde roman teknik olarak gelişme göstermiştir. Toplumsal konulara yer
              verilmemiştir. Konularını İstanbul’daki seçkin aileler oluşturmuştur. Süslü ve sanatlı bir dil kullanılmıştır.







                                               ORTAÖĞRETİM  28 TDE-10
                                           GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33