Page 27 - Tarih 11 | Çalışma Defteri 6
P. 27

CEVAP ANAHTARI



                                                   BECERİ TEMELLİ-1

          1. Öğrencinin bilgi birikimine bağlı olarak “İnanç farkı gözetilmediğine, inançlara saygı gösterildiğine…” vb. farklı
          cevaplar verilebilir.



          2. Öğrencinin bilgi birikimine bağlı olarak “Merhametli, şefkatli, yardımsever, empati kuran, duygusal…” vb. farklı
          cevaplar verilebilir.



          3. Öğrencinin bilgi birikimine bağlı olarak “Sevgi, saygı, sosyal adalet, yardımseverlik, sorumluluk, vefalı olma, kimse-
          sizlere ve yaşlılara değer verme…” vb. farklı cevaplar verilebilir.









                                                  BECERİ TEMELLİ-2

          1. Olumsuz etkilemiştir. Farklı etnik grupları ve dinleri barındıran Osmanlı Devleti’nin birliği tehlikeye girmiş, devlet
          içinde ulusal hareketler baş göstermiş, ulus-devletlerin karşısında askerî başarı kazanamamıştır.
          2. Ulus-devlet modelinde en önemli unsur, millî bir ordu düzenlemesidir. Bunun için farklı statülere bölünmüş tebaa-
          lıktan eşit vatandaşlığa geçiş şarttır. Yani devleti oluşturan toplulukların aralarındaki eşitsizlikleri ortadan kaldırarak
          ortak bir anayasa önünde eşit hak ve görevlere sahip kendini yaşadığı devletle özdeşleştiren vatandaşlara dönüştür-
          mek amaçlanır. Bunun için devlete bağlı bir okul sistemi yani zorunlu temel eğitim e ve meşruti yönetime geçiş gibi
          uygulamalara gidilmiştir.


          3. Küresel terörizm, deprem, sel gibi doğal afetler, kaçak göçmenler ve sınır güvenliği, uluslararası organize suç örgüt-
          leri, korsanlık, siber savaş, tehdit olarak tanımlanan aktörlerin finansal takibi gibi sebeplere bağlanmıştır.

          4. Savaşlar, devletlerin tekelinden çıktığı ve devlet dışı aktörlerin de müdahil olduğu, asker olanla sivil olanın birbi-
          rine karıştığı, başlangıcı ve bitiş zamanı kestirilemeyen zafer ve mağlubiyet kavramlarının muğlaklaştığı bir durum
          olarak görülmektedir. Önümüzdeki yıllarda “Güçlü Ordu, Güçlü Türkiye” ideali ile hareket eden Türk Silahlı Kuvvetleri
          olmalıdır. Verimliliği en az kaynak (personel, silah/teçhizat, para, zaman) ile azami çıktı alabilen, küresel güvenlik
          ortamındaki değişimleri takip edebilen ve geliştirebilen, yüksek askerî teknoloji geliştirmek için savunma sanayii ile
          iş birliği yapabilen bir ordu olmalı.




























                                                 MATEMATİK-11
                                            ORTAÖĞRETİM    27 TARİH-11
                                        GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
   22   23   24   25   26   27   28   29   30