Page 13 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 | Çalışma Defteri-7
P. 13

Çoktan Seçmeli



        6.  Odabaşı: Seni deyip geldik buraya.                 9.  1950 sonrasında oyun yazarlarının sayısında büyük bir
           Köroğlu: Siz koca bir ilsiniz. Boydan soydan adamlarsı-  artış olmuştur. Oyunların konuları da bu dönemde çe-
           nız. İçinizde yiğit yok mu?                            şitlenmiştir. ---- bireyden hareketle topluma yönelen
           Odabaşı: Beyler kalelerde yaşıyor. Yılkı yılkı atlar on-  eserler yazarken ---- işçi ve köylü kesiminin sorunla-
           ların elinde. Tirkeş tirkeş oklar onların elinde. Yalım   rına eğilir. Konularını Osmanlı tarihinden, halk kahra-
           yalım kılıçlar onların elinde. Obalarda ne var?        manlarının hayatlarından ve mitolojiden alan oyunlar
           Köroğlu: Benim elimde ne var?                          da bu dönemde yazılır. ---- bu konuları işleyen yazarla-
           Odabaşı: Senin elinde Kır At var! (Köroğlu bu sözden
           irkilir. Hiçbir cevap vermez.)                         rın önde gelenlerindendir.
           1. Köylü: Biz yanıp yıkılmak için gelmedik buraya.       Bu parçada boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden
           Köroğlu bize arka olur diye geldik.                    hangileri sırasıyla getirilmelidir?
           2. Köylü:  Bütün obalar birleştik. Bize baş ol diye geldik
           sana. (Köroğlu dik dik yüzlerine bakar.)                     A) Nezihe Meriç - Necati Cumalı – A. Turan Oflazoğlu
           Odabaşı:  Senin anlayacağın, bey arı olmadan petek     B) Güngör Dilmen - Refik Erduran - Nazım Kurşunlu
           oğul tutmaz.                                           C) Refik Erduran - Turgut Özakman - Necati Cumalı
           Çoban: Sürü çobansız yayılmaz!
           Köroğlu: Benimle birlikte dövüş etmek için ant içer    D) Orhan Asena - Güngör Dilmen - Oktay Rifat Horozcu
           misiniz?                                               E) Necati Cumalı -  Orhan Asena -  Melih Cevdet Anday

           Bu parçayla ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi
           yanlıştır?
                                                               10. Ahmet Kutsi Tecer, Türk tiyatrosunun gelişimine önem-
           A)  Konusu bir halk hikâyesinden alınmıştır.           li katkılarda bulunmuştur. ---- adlı eserinde, içinden yol
           B)  Kurgu, betimlemelerle oluşturulmuştur.             geçirileceği için bazı evlerinin yıkılacağı gündeme gelen
           C)   Konuşmalarda atasözlerine yer verilmiştir.        bir mahallede yaşananlar anlatılmaktadır. Eserin asıl kah-
           D)  Diyaloglara yer verilmiştir.                       ramanı mahalledir. Oyunda mahalle sakinlerinin gündelik
                                                                  yaşamları ve çatışmaları verilmiştir. Oyun ilk kez 1947’de
           E)   Sosyal hayat hakkında bilgiler konuşmalarla verilmiştir.  sahnelenmiş, İngilizceye de tercüme edilmiştir.

                                                                  Bu parçada sözü edilen eser aşağıdakilerden hangisidir?

        7.  Türk edebiyatında epik tiyatronun kurucusu ve Türk    A)  Köroğlu
           edebiyatının ilk epik tiyatro eseri aşağıdakilerden    B)  Yazılan Bozulmadan
           hangisinde doğru verilmiştir?                          C)   Köşebaşı
           A) Cevat Fehmi Başkut - Buzlar Çözülmeden              D)  Bir Pazar Günü

           B) Recep Bilginer - Sarı Naciye                        E)   Beş Mevsim
           C) Refik Erduran - Karayar Köprüsü
           D) Güngör Dilmen - Midas’ın Kulakları               11. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde ögelere ayırmada
           E) Haldun Taner - Keşanlı Ali Destanı                  yanlışlık yapılmıştır?
        8.  Meşrutiyet tiyatrosu ile Cumhuriyet tiyatrosu arasında   A)  Refik Erduran; / oyunlarında, /  toplumda yerleşik
           bir köprü olan sanatçı daha çok müzikli komedi tarzında   ve yaygın biçimde kabul gören değer yargılarını,
           eserler yazmıştır. Eserlerinde geleneksel Türk tiyatro-   toplumsal alışkanlıkları / mizahi bir dille / eleştirdi.
           sundan, özellikle orta oyunu geleneğinden yararlanmış;
           yakından tanıdığı saray ve konak hayatını, eski İstan-  B)  Yazar; /  bu eserde / dönemin toplumsal yaşamını,
           bul’un eğlencelerini, töre ve âdetlerini, ticari hayatını   gelenek ve göreneklerini, batıl inançlarını / gülünç
           eleştirel ve mizahi bir tutumla yansıtmıştır.  İstanbul   yanlarıyla / yansıtmıştır.
           Efendisi, sanatçının tanınmış eserlerindendir.         C)   Dram özelliği gösteren Sönmeyen Ateş adlı oyunda

           Bu parçada tanıtılan tiyatro yazarı aşağıdakilerden       yazar, / Millî Mücadele yıllarında / yaşananları / an-
           hangisidir?                                               latmıştır.

           A)  İbnürrefik Ahmet Nuri Sekizinci                    D)  Cumhuriyet Dönemi'nin usta yazarı Necati Cumalı /
                                                                     Kaynana Ciğeri adlı töre komedisinde / bir halk tür-
           B)  Musahipzâde Celal                                     küsünden / yararlanmıştır.
           C)   Yaşar Nabi Nayır                                  E)   Fazilet Eczanesi, / öykü ve oyun yazarı Haldun Ta-
           D)  Haldun Taner                                          ner’in 1960 yılında yazmış olduğu üç perdelik bir
           E)   Ahmet Kutsi Tecer                                    tiyatro oyunudur.


                                                 MATEMATİK-11
                                               ORTAÖĞRETİM  13 TDE-11
                                           GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18