Page 31 - Tarihı 11 | Çalışma Defteri-7
P. 31
CEVAP ANAHTARI
EŞLEŞTİRME-I EŞLEŞTİRME-II BOŞLUK DOLDURMA ÇOKTAN SEÇMELİ
1. B 1. D 1. IV. Mustafa / 10. 31 Mart Vakası 1. B 11. A 21. D
II. Mahmud
2. A 2. Ç 11. 93 Harbi 2. C 12. D 22. D
2. İstanbul
3. Ç 3. B 12. II. Abdülhamid 3. A 13. B 23. C
3. Mebusan / Âyan
4. F 4. C 13. Türkçülük 24. E
5. G 5. A 4. Londra / Paris 4. E 14. E
14. 1876 Darbesi
6. C 5. Tersane 5. D 15. A 25. D
15. Abdülaziz /
7. E 6. Mecelle V. Murat 6. C 16. B 26. A
8. D 7. Meclis-i Maârif-i 16. İttihat ve 7. A 17. D 27. D
Umûmiye Terakki Cemiyeti
8. Tapu Nizamnamesi 17. Yunanistan 8. E 18. A 28. A
9. Vilayet 18. Bosna-Hersek / 9. B 19. E 29. B
Nizamnamesi Berlin
10. C 20. C 30. B
AÇIK UÇLU
1. II. Meşrutiyet'in ilanı, ülkede bayram havasının yaşanmasını sağlasa da kısa bir süre sonra tekrar halk büyük so-
runlarla yeniden yüzleşmiştir. Meşrutiyet’in ilanından sonra birçok subayın siyasi faaliyetlerine devam etmeleri
ordudaki disiplin ve hiyerarşi (ast-üst ilişkisi) anlayışını derinden sarsmıştır. Ordu mensuplarının İttihat ve Terakki
Cemiyeti'yle özdeşleşmesi muhalefet tarafından hoş karşılanmadığı gibi, iktidara sahip olmak isteyen tüm siyasi
güçler ordu içinde kendilerine taraftar toplama gayretine girmişlerdir. Bu durum, II. Meşrutiyet ortamında Osmanlı
ordusunun kısa sürede siyasileşmesine yol açmıştır.
2. Ordu mensuplarının İttihat ve Terakki Cemiyeti'yle özdeşleşmesi muhalefet tarafından hoş karşılanmadığı gibi,
iktidara sahip olmak isteyen tüm siyasi güçler ordu içinde kendilerine taraftar toplama gayretine girmişlerdir. Bu
durum, II. Meşrutiyet ortamında Osmanlı ordusunun kısa sürede siyasileşmesine yol açmıştır.
3. Ordudaki siyasallaşma sevk ve idare ile ast ve üst ilişkisi içerisindeki hiyerarşinin bozulmasına ve olumsuz sonuçlar
alınmasına neden olabilir. nitekim bunun örneği Balkan Savaşları sırasında görülmüştür.
4. Ordudaki mektepli subaylar, Mektepli bir işi yapmadan önce onun okulunu okumuş, okulunda yetişmiş işin en ince
ayrıntısına kadar teorik olan kağıt üzerinde işi bilen, okulunda en iyi şekilde eğitim gören, Askeri okullardan mezun
olan subaylar için kullanılırken alaylı subaylar ise işi sahada öğrenen işin pratiğini bilen, okuldan mezun olmamış,
diploması olmayan kıtada emir komuta zinciri içerisinde yetişerek yükselmiş subaylar için kullanılmıştır.
5. Ordudaki mektepli subaylar ile alaylı subayların çekişmesi, medreselilerin askere alınması konularının gündeme
getirilmesi, sansürün kalması üzerine her ses ve renkten basının yaptığı kışkırtıcı yayınlar, özellikle İngiliz ajanı Kıb-
rıslı Derviş Vahdeti tarafından kurulan Volkan gazetesinin halkı kışkırtıcı haberleri, ittihatçıların muhalifi olan İtti-
had-ı Muhammedi Cemiyeti'nin tüm başkent ve civarında yaptığı propaganda İttihatçılara karşı nefretin artmasına
sebep olmuştur. Yaşanan tüm bu gelişmeler, İstanbul’da 31 Mart İsyanı'nın patlak vermesine yol açmıştır.
MATEMATİK-11
ORTAÖĞRETİM 31 TARİH-11
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ