Page 28 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 | Çalışma Defteri-8
P. 28

CEVAP ANAHTARI




              EŞLEŞTİRME - I                        BOŞLUK DOLDURMA                         ÇOKTAN SEÇMELİ
               1. C          6. H             1. eleştirmen
                                              2. topluma                                     1. E     12. E
               2. E          7. B
                                              3. Tahrîb-i Harâbât                            2. A     13. D
               3. G          8. Ç             4. Hayat ve Kitaplar                           3. B     14. C
                                              5. sanatçıya
               4. I          9. F                                                            4. D     15. B
                                              6. Berna Moran
               5. A          10. D            7. Öznel                                       5. C     16. A
                                              8. Namık Kemal
                                              9. mülakat                                     6. E     17. C
                                              10. Diyorlar ki                                7. C     18. C
             EŞLEŞTİRME - II                  11. fotoğraf
                                                                                             8. E     19. E
             1. G        6. A                 12. tartışmacı
             2. E        7. F                 13. Doğuda Kıtlık Vardı                        9. B     20. A
             3. B        8. I                 14. Fikret Otyam                               10. D    21. C
             4. H        9. D                 15. tarihî
             5. Ç        10. C                                                               11. B









                                                 AÇIK UÇLU SORULAR - I

          1.  Eserin anlatım özellikleri ve içeriği esas alındığı için metin konusuna göre “esere dönük eleştiri” türüne girer.
          2.  Metinde öznel yargılar daha çok tercih edilmiştir, nesnel yargılara da yer verilmiştir.
            Öznel yargılar:
            Öyle sanıyorum ki bu söz yalnız İngiliz romanı için değil, genellikle roman türü için de doğrudur.
            Birinci bölümde (hemen hemen romanın ilk yarısı) bu teknik başarılı, gerçekten de okur Ferit'in iç dünyasına giriyor ve
            Ferit'in gözleriyle seyredilen bu kısmı böylece büyük canlılık kazanıyor.
            Özellikle ilk on beş yirmi sayfası, öyle sanıyorum ki Türk romanında varılan yüksek bir düzeyi temsil eder.
            Ne var ki daha sonra, romandaki bu canlılık aynı zamanda inandırıcılığı sağlayamıyor.
            (…)
            Nesnel yargı: Matmazel Noraliya'nın Koltuğu da Sinekli Bakkal gibi mistik bir dünya görüşünün savunulduğu bir romandır
            ama Adıvar klasik roman tekniğini kullanırken Peyami Safa 19. yüzyılın sonlarında beliren yeni bir roman tekniğiyle yazar.
          3.  Metinde kullanılan soru cümleleri ve öznel ifadeler metne bir söyleşi havası katmış ve sanki yazarla oturmuş da sohbet
            ediyormuşuz gibi bir izlenim uyandırmıştır. Bu üslup da okuduğumuz yazıyı çok daha akıcı ve sürükleyici kılmıştır.
          4.  Yazar, romanın anlatım tekniği ve olay örgüsü ile ilgili eleştiriler yapmıştır.
          5.  Bu metinde, romanın gösterme anlatım tekniğiyle yazıldığı, bu tekniğin dünya edebiyatındaki yeri hakkında bilgi
            verilmektedir. Bu teknikle ilgili açıklamalarda, roman kişilerine ve romandaki bazı olağan dışı olaylara da değinilmektedir.
          6.  Metinde ağırlıklı olarak açıklayıcı anlatım biçimi kullanılmış; karşılaştırma, örneklendirme ve tanık gösterme düşünceyi
            geliştirme yollarına başvurulmuştur.













                                               ORTAÖĞRETİM  28 TDE-11
                                           GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33