Page 28 - Türk Dili ve Edebiyatı 9 | Çalışma Defteri-8
P. 28

CEVAP ANAHTARI




              EŞLEŞTİRME - 1                      BOŞLUK DOLDURMA                           ÇOKTAN SEÇMELİ

              1. H          6. G              1. mektup                                      1. E     11. A
                                              2. özel
              2. D          7. E
                                              3. Necip Fazıl Kısakürek                       2. D     12. C

              3. A          8. C              4. Şikâyetnâme                                 3. B     13. B
                                              5. sanat
              4. I          9. F
                                              6. Açık oturum                                 4. E     14. B
              5. Ç         10. B              7. hitap                                       5. C     15. C
                                              8. Tutanak
                                              9. Hayatımın Hikâyesi                          6. E     16. B
                                              10. Kalpazanlar
             EŞLEŞTİRME - 2                                                                  7. D     17. E
                                              11. blog
             1. Ç         6. B                12. gözlem
             2. G         7. F                13. Günler                                     8. A     18. C
             3. I         8. D                14. İçe dönük                                  9. E     19. D
             4. E         9. A
             5. H         10. C                                                              10. C    20. A



                                                 AÇIK UÇLU SORULAR - I


          1.  Plan: Yazar, metne hitap sözüyle başlamıştır; sağ üst bölüme, yazıldığı yeri ve tarihi belirtmiştir. Yazar; yaşadıklarını, duygu
             ve düşüncelerine yer vererek anlatmıştır. Metnin sonunda selam ve dileklerini sunmuştur. Sağ alt bölüme adını yazmıştır.
             İçerik: Yazar; bu mektupta, bulunduğu yeri ve orada bulunma nedenini, kimle karşılaştığını, sanat çalışmalarını, psikolojik
             durumunu, dönemin siyasi hayatını, ümit ve dileklerini anlatmaktadır.
            Dil  ve  anlatım:  Herhangi  bir  anlam  karmaşasına  yer  vermeyecek  şekilde,  açık  ve  anlaşılır  bir  dil  kullanılmıştır.  Sanatsal
             kaygılardan uzak bir şekilde, süs ve mecaza başvurmadan samimi bir anlatımla yazılmıştır. Soru cümleleri kullanılarak üslupta
             sohbet havası oluşturulmuştur.
          2.  Bu mektup; yazarın günlük yaşantısındaki olayları, durumları, duygu ve düşüncelerini ortaya koymak için yazılmıştır. Bu amaç
             doğrultusunda yazar, arkadaşıyla iletişim kurmuştur. Bu mektup; dönemin sanat konularına değinmektedir ve bir sanatçıdan
             başka bir sanatçıya yazılmıştır. Yazıldığı dönemin sanat anlayışına ışık tutmaktadır. Bu tür mektuplara edebî mektup denir.
          3.  Mektupta tarih belirtilerek mektubun yazıldığı dönem ortaya konulmaktadır. Yazar, bir arkadaşına samimi bir anlatımla
             duygu, düşünce ve yaşadıklarını anlatmaktadır. Birinci tekil kişiyle oluşturulan anlatımda inandırıcılık yönü yüksektir. Bu da
             mektubun gerçekliğe dayandığını göstermektedir. Gerçekliğe dayanan mektup türü; yazıldığı dönemin sanat yönelimleri,
             siyasi durumu ve olaylarıyla ilgili bilgiler içerdiğinden sanat ve siyaset tarihi için bir belge niteliğindedir.
          4.  Bu mektupta yazarın yaşadığı zaman ve mekân yazılmıştır. Yazarın 1941 yılında askerlik için İzmir’de olduğu, askerlik
             günlerinde pek şiir yazamadığı da belirtilmektedir. Kıtadaki gençlerin şiirlerini ezbere okuyor olması, yazarın o günlerde
             tanınmış bir şair olduğunu göstermektedir. Şiirlerinin mecmualarda yayımlandığı da verilen bilgilerdendir. Yazarın yedek
             subay olduğunda, “Oktay, Orhan” adlı arkadaşlarının da ona katılacağı belirtilmektedir.
          5.  * Kenan Hulusi’nin pek çok hikâye yazması
            * “Yücel” mecmuasının o yıllarda iyi satış yapması
            * Gençlerin; mecmuaları, şiirleri ve hikâyeleri takip etmesi
            * “Oktay, Orhan vs.” olarak anılan kişilerin de o yıllarda asker olması
            * Siyasi vaziyetin pek iç açıcı olmaması
          6. Bir sanatçı tarafından yazılan mektuplardan sanatçının kişiliği, yaşamı ve sanat anlayışıyla ilgili bilgilere ulaşılabilir.







                                               ORTAÖĞRETİM  28 TDE-9
                                           GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33