Page 96 - DEFTERİM KİMYA 10
P. 96
2. Ünite: Karışımlar
Ç. Aşağıdaki açık uçlu soruları cevaplayınız.
1. Aşağıdaki tabloda günlük hayattan karışım örnekleri ve karışımları sınıflandırmak için kullanılan kavramlar
yer almaktadır.
Karışım örneklerini kavramlarla eşleştirerek tabloda kesiştikleri hücreleri işaretleyiniz.
Karışım Çözelti Süspansiyon Emülsiyon Aerosol Kolloid Adi Karışım
Sis bulutu
Tuz-şeker
Kolonya
Serum
Benzin-su
Çamur
Kan
Hava
Süt
Ayran
2. Vücudumuzun ve eşyalarımızın temizlenmesi için akla gelen ilk madde sudur. Su, bazı durumlarda temiz-
lik için yeterli olmaz. Bu nedenle killi çamur, kül gibi maddelerde temizlik amacıyla kullanılmıştır. Tekno-
lojinin gelişmesiyle bu temizlik maddelerinin yanında petrol bazlı deterjanlar ve temizlik maddeleri kul-
lanılmaya başlanmıştır. Temizlik malzemelerindeki bu çeşitliliğe rağmen her temizlik maddesi her kir için
uygun değildir ve doğru malzemenin seçilmesi çok önemlidir. Temizlik yaparken taneciklerin birbiriyle ku-
racağı etkileşimin türü ve benzerlikleri mutlaka göz önünde bulundurulmalıdır. Böylece kısa sürede daha
etkili temizlik yapılmış olur.
“Taneciklerin birbiriyle kuracağı etkileşimin türü ve benzerlikleri mutlaka göz önünde bulundurulmalıdır.”
cümlesi ile anlatılmak istenen nedir? Bu durumu birkaç örnek ile açıklayınız.
3. Mert, evlerinin mutfağında çözelti hazırlama ile ilgili basit
bir deney yapmış ve deney sırasında aşağıdaki adımları takip
etmiştir.
I. Boş bardağın kütlesini 50 g, çay dolu bardağın kütlesini 90 g
olarak mutfak terazisi ile ölçmüştür.
50 g 90 g
II. Gramajı ve ayrıtlarının uzunluğu şekilde gösterilen şeker ku-
tusundan iki adet küp şekeri, çay dolu bardakta tamamen
çözmüştür.
5 cm 15 cm
Buna göre Mert’in hazırladığı çözeltinin kütlece % derişimi
kaçtır?
4 cm
000 g
1 cm 1,5 cm
Net: 1
1 cm
Şeker kutusu
Küp şeker
95