Page 216 - Defterim Matematik - 9
P. 216
Rutin Olmayan Problemler
Öğreniyorum Örnek 412
Rutin olmayan problemler
Akıl yürütme, analiz etme becerisi gerektiren, bir A B C D E
veya daha fazla yöntem ve strateji kullanarak 1 2 3 4 5
çözülebilen problemlere rutin olmayan problemler 6
denir. 7
8
9
Not: 10 11 12 13 14
15
Rutin olmayan problemlerden
16
bazıları şekil, fraktal, sayı
bulmacaları gibi görsel zekâ, 17
karşılaştırma, akıl yürütme, 18
ilişkilendirebilme yeteneği ve - - - - -
üç boyutlu düşünebilme yete-
neğini ölçen soru tipleridir.
Yukarıda verilen tabloda sayılar kutulara belli bir
örüntüye göre yazılmıştır.
Buna göre 93 sayısının hangi sütuna yazılacağını
Örnek 410 bulunuz.
Reyhan evden okula giderken yolun bir kısmını Çözüm
yürüyerek, bir kısmını bisikletle ve bir kısmını da
otobüsle gidecektir.
∙ Bisikletle gittiği yol yaya gittiği yolun 4 katı
∙ Otobüsle gittiği yol bisikletle gittiği yolun 4 katı
∙ Bisikletle gittiği yol yaya gittiği yoldan 600
metre fazla olduğuna göre Reyhan’ın evi ile okulu
arası kaç km dir?
Çözüm Örnek 413
Bir pastaneye gelen müşterilerin siparişleri hak-
kında aşağıdaki bilgiler veriliyor.
∙ Müşterilerin her biri en az 1, en çok 3 dilim kek
siparişi vermiştir.
∙ 2 ve 3 dilim kek siparişi veren müşteri sayıları
Örnek 411 eşittir.
∙ Tüm müşterilerin sipariş verdikleri kek sayısı,
Bir kaplumbağa düştüğü 80 metrelik bir müşteri sayısından 48 fazladır.
kuyudan her saatin sonunda 8 metre yukarı Buna göre 3 dilim kek siparişi veren müşteri sayı-
çıktıktan sonra 4 metre aşağıya kayıyor. Bu sını bulunuz.
kaplumbağa en az kaç saat sonra bu kuyudan
tamamen çıkar? Çözüm
Çözüm
217