Page 155 - Düşünüyorum Tematik Etkinlik Kitabı
P. 155

TEMA 8        GİRİŞİMCİLİK



                               3  Başarılı Girişimciler





           Etkinlik Açıklaması  Bu etkinlik; öğrencilerin girişimcide bulunması gereken sosyal becerileri fark etmeleri, bir fikri geliştirme
                            ve projeye dönüştürme sürecini kavramaları, kendi işini kurmanın avantaj ve dezavantajlarının farkında
                            olmaları üzerinedir.
           Etkinliğin Amacı  Bir girişimcide bulunması gereken sosyal becerileri fark ederek kendi işini kurmanın avantaj ve dezavan-
                            tajlarını açıklayabilme.
           Etkinliğin       Metin, öğretmen tarafından okunur. Öğrencilerden bir girişimcide bulunması gereken sosyal becerileri sı-
           Uygulanması      ralamaları, bir iş fikri geliştirerek kendi işini kurmanın avantaj ve dezavantajlarını yazılı olarak ifade etmeleri
                            istenir.

          Yönerge
          1.  Öğretmeninizin okuduğu “Başarısız Restoranlar” adlı aşağıdaki metni dinleyiniz.



                                        BAŞARISIZ RESTORANLAR

           Ülkemizde her yıl binlerce restoran ve lokanta benzeri işletme açılıyor. Bunların büyük bir kısmı ne ya-
           zık ki açıldıktan kısa bir süre sonra, çoğu ilk yılını dahi dolduramadan, başarısız oluyor ve kapatılıyor.
           Bu işletmelerin kuruluş maliyetleri dahi karşılanmadan faaliyetlerine son vermek durumunda olmaları
           iş sahibi girişimciler açısından da büyük bir hüsran oluyor ve girişimcilerin girişim enerjileri de ortadan
           kalkıyor. Öte yandan, aynı sektörde çok başarılı olan ve kısa sürede ulusal boyutta restoran zincirlerine
           dönüşen girişimler de var. Bu büyük fark nasıl ve neden ortaya çıkıyor? Başarısız olan işletmelerin ge-
           nel yapıları incelendiğinde girişim felsefesi olarak fazlasıyla maliyet odaklı bakış açısıyla faaliyetlerini
           yürüttüklerini ve girişimin en önemli unsuru olan müşteriyi ve müşteri tercihlerini yeterince göz önüne
           almadan iş modellerini kurguladıklarını söylemek oldukça mümkün. Sonuç olarak hepsi birbirine ben-
           zeyen, anlamlı farklılıklar içermeyen ve müşteriye değer yaratmaktansa mümkün olduğunca maliyetleri
           kısarak ayakta kalmaya çalışan bir girişim yapısı ortaya çıkıyor. Böyle olunca da başarısızlık kaçınıl-
           maz oluyor. Bu sektörde, hangi segmente ait olursa olsun aslında bütün müşteri gruplarının başlıca
           satın alma kriteri olarak kullandığı en temel unsurlar; 1) rahat ve huzurlu bir yemek yeme deneyimi,
           2) lezzetli ve kaliteli yemekler yeme deneyimi olarak sıralanabilir. Bu olumlu deneyimler bir de uygun
           fiyatlarla sunuluyorsa tekrar eden müşteri talebi çoğu zaman kendiliğinden ortaya çıkıyor. Tabii ki hedef
           alınan müşteri kitlesine göre “rahat ve huzurlu” yemek yeme deneyiminin tanımı ya da ne tür fiyatların
           “uygun” olacağı değişebiliyor. İşte bu konularda müşterilerini iyi analiz eden ve iş süreçlerini de müşteri
           tercihleri doğrultusunda kurgulayabilen işletmeler kısa sürede büyük başarılar elde edebiliyor. Müş-
           teriyi odağa koymaktan kaçınan binlerce işletme ise ya zar zor ayakta durabiliyor ya da kısa sürede
           ortadan kalkıyor.

                                                                     Cengiz Yılmaz, KOSGEB Girişimcilik El Kitabı


          2.  Sizce bir girişimcide bulunması gereken sosyal beceriler hangileridir? Belirlediğiniz becerileri aşağıda
              verilen kartların üzerine yazınız.

















                                                                                                155
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160