Page 85 - Düşünüyorum Tematik Etkinlik Kitabı
P. 85
TEMA 4 SANAT
1 Türküden Gönüle
Etkinlik Açıklaması Bu etkinlik; öğrencilerin bir müzik parçası dinlerken amacına uygun dinleme tekniklerini kullanmaları, şar-
kının içinde geçen kelime ve kelime gruplarının anlamlarını öğrenmeleri, duygu ve düşüncelerini yazarak
ifade etmeleri ve paylaşmaları üzerinedir.
Etkinliğin Amacı Türkülerimizden esinlenerek duygu ve düşüncelerini belli bir plan dâhilinde, yazım kuralları ve noktalama
işaretlerine uygun olarak yazabilme.
Etkinliğin Karekodda verilen “Kilim” türküsü etkileşimli tahtada açılarak “Türküdeki Karşılığını Bul” bölümünü yap-
Uygulanması maları için öğrenciler yönlendirilir. Bu bölüm tamamlandıktan sonra öğrencilerin çalışmalarını değişmeleri
ve kontrol etmeleri sağlanır, türküden tespit edilemeyen kelimeler varsa açıklanır. Daha sonra türkü,
öğretmen tarafından tekrar açılır ve bir taraftan türkü dinlenirken bir taraftan da öğrenciler, “Gönlümün
Sesi” bölümüne yazma çalışması yapmaları için yönlendirilir. Öğrencilere yazılarını hazırlarken düşünce-
lerini belli bir plan dâhilinde anlatmaları, yazım kuralları ve noktalama işaretlerine dikkat etmeleri gerek-
tiği hatırlatılır. Çalışmalar tamamlandığında isteyen öğrencilerin çalışmalarını arkadaşlarıyla paylaşmaları
sağlanır.
Yönerge
1. Öğretmeninizin yandaki karekodu okutarak açtığı türküyü dinleyiniz.
2. “Türküdeki Karşılığını Bul” bölümündeki kelimelerin anlamlarını parçayı dinlerken tespit ederek kelime-
lerin yanındaki boş kutulara yazınız.
TÜRKÜDEKİ KARŞILIĞINI BUL
Giz His
Yürek Sevgi kaynağı
Lisan Bilim
Artık Ermiş
Yakınma Anlatım
El işi Özlem
Türkü sözü
bestelemek Kapatmak
3. Eşleştiğiniz bir arkadaşınızla çalışmanızı değişerek kontrolünü yapınız, doğru bulunan kelime sayısını
belirleyiniz.
85