Page 75 - Fen Lisesi Fizik 11 | 1.Ünite
P. 75
1. ÜNİTE KUVVET VE HAREKET
ÇALIŞMA KÖŞESİ 60
Sınıfınızda bulunan duvara asılı, çalışır durum- Cevap
daki saatin akrep ve yelkovanının tork yönünü
belirtiniz. Belirttiğiniz tork yönünün zıt yönde
oluşabilmesi için neler yapılabilir?
ARAŞTIRMA KÖŞESİ
• Kuvvet ile tork etkisini değiştirerek problemleri çözülebilecek ve hayatı kolaylaştıracak
olayları belirleyiniz.
• Sınıf mevcuduna göre beşli gruplar hâlinde kuvvet ve tork etkisini değiştirerek hayatı
kolaylaştıran en az beş olay durumu belirleyiniz.
• Belirlediğiniz problemlerin çözüm yollarını sınıf ortamında arkadaşlarınızla paylaşınız.
• Paylaşımlarınıza arkadaşlarınız tarafından getirilen tavsiyeleri, yeni fikirleri not alarak
çözüm yollarınızı tekrar gözden geçiriniz.
• Grubunuzla beraber kitap, bilimsel dergi, Genel Ağ vb. kaynaklardan faydalanarak
bulduğunuz ve not ettiğiniz çözüm önerilerini zenginleştiriniz.
• Grupça belirlediğiniz olayları ve ürettiğiniz çözüm önerilerini araştırma sonuçlarınızla
beraber bir sunum hâline getiriniz.
• Belirlediğiniz problem durumlarını ve çözüm önerilerini içeren araştırma sonuçlarınızı,
50-70 cm boyutunda bir karton üzerine işleyebilir veya elektronik sunu olarak hazırla-
yabilirsiniz. (Karton kullanacak gruplara sunularını renkli kalem, kâğıt, sticker vb. ma-
teryallerle zenginleştirmeleri önerilir. Elektronik sunu hazırlamak isteyen gruplar sunum
hazırlama programlarından faydalanabilir.)
• Öğretmen rehberliğinde, grup olarak belirlediğiniz problem durumlarını, çözüm yollarını
ve araştırma sonuçlarınızı sınıftaki arkadaşlarınızla paylaşınız ve bulduğunuz çözüm
yollarını sınıfça tartışınız.
• Sınıf içi tartışma sonucunda, ortaya çıkan fikirleri de sunumunuza ekleyip araştırmanı-
za son şeklini vererek öğretmeninize teslim ediniz.
153