Page 75 - Fen Lisesi Fizik 11 | 1.Ünite
P. 75

1. ÜNİTE   KUVVET VE HAREKET







                       ÇALIŞMA KÖŞESİ 60




               Sınıfınızda bulunan duvara asılı, çalışır durum-  Cevap
               daki saatin akrep ve yelkovanının tork yönünü
               belirtiniz. Belirttiğiniz tork yönünün zıt yönde
               oluşabilmesi için neler yapılabilir?










                          ARAŞTIRMA KÖŞESİ




                   •   Kuvvet ile tork etkisini değiştirerek problemleri çözülebilecek ve hayatı kolaylaştıracak
                      olayları belirleyiniz.


                   •   Sınıf mevcuduna göre beşli gruplar hâlinde kuvvet ve tork etkisini değiştirerek hayatı
                      kolaylaştıran en az beş olay durumu belirleyiniz.

                   •   Belirlediğiniz problemlerin çözüm yollarını sınıf ortamında arkadaşlarınızla paylaşınız.


                   •   Paylaşımlarınıza arkadaşlarınız tarafından getirilen tavsiyeleri, yeni fikirleri not alarak
                      çözüm yollarınızı tekrar gözden geçiriniz.


                   •   Grubunuzla beraber kitap, bilimsel dergi, Genel Ağ vb. kaynaklardan faydalanarak
                      bulduğunuz ve not ettiğiniz çözüm önerilerini zenginleştiriniz.

                   •   Grupça belirlediğiniz olayları ve ürettiğiniz çözüm önerilerini araştırma sonuçlarınızla
                      beraber bir sunum hâline getiriniz.

                   •   Belirlediğiniz problem durumlarını ve çözüm önerilerini içeren araştırma sonuçlarınızı,
                      50-70 cm boyutunda bir karton üzerine işleyebilir veya elektronik sunu olarak hazırla-
                      yabilirsiniz. (Karton kullanacak gruplara sunularını renkli kalem, kâğıt, sticker vb. ma-
                      teryallerle zenginleştirmeleri önerilir. Elektronik sunu hazırlamak isteyen gruplar sunum
                      hazırlama programlarından faydalanabilir.)

                   •   Öğretmen rehberliğinde, grup olarak belirlediğiniz problem durumlarını, çözüm yollarını
                      ve araştırma sonuçlarınızı sınıftaki arkadaşlarınızla paylaşınız ve bulduğunuz çözüm
                      yollarını sınıfça tartışınız.


                   •   Sınıf içi tartışma sonucunda, ortaya çıkan fikirleri de sunumunuza ekleyip araştırmanı-
                      za son şeklini vererek öğretmeninize teslim ediniz.




                                                                                                      153
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80