Page 40 - Fizik 9 | 1.Ünite
P. 40

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME                                                     1. ÜNİTE







                                                                24. Bilimsel araştırmalardaki etik ilkelere uy-
                 Soruların cevabını ilgili alana yazınız.
                                                                   mak neden önemlidir?
               17. “Hava sıcaklığının 298 K olarak ölçüldüğü        ....................................................................
                   bir  gün  okul  bahçesinde  uzunluğu  90  cm
                   olan bir bankta öğrenciler oturmuş, dersle-
                   ri hakkında konuşuyorlardı. Fizik dersinde,
                                                               25.  I.   Bisikletle okula 10 m/s süratle gitti.
                   kütlesi 50 kg olan bir öğrencinin yere 500
                                                                   II.  Yere 200 N’lık kuvvet uyguladı.
                   N'lık bir kuvvet, 60 kg olan bir öğrencinin de
                                                                   III. Bir ders saati 2400 saniye sürdü.
                   600 N'lık bir kuvvet uyguladığını öğrenmiş-
                                                                   IV. Kapının boyu 2,20 m olarak ölçüldü.
                   lerdi.”
                                                                   V.  Rüzgâr kuzeyden güneye doğru 60
                                                                        km/h’lik hızla esiyordu.
                   Paragrafta geçen skaler ve vektörel bü-
                   yüklükler nelerdir?
                                                                  Cümlelerinde verilen nicelikleri
                   ....................................................................
                                                                  a) Temel ve türetilmiş büyüklük olarak sı-
               18. Fizik biliminde yapılan çalışmaların gün-         nıflandırınız.
                   lük hayatımıza etkisini örneklerle açıkla-       ....................................................................
                   yınız.                                         b) Skaler ve vektörel büyüklük olarak sı-
                   ....................................................................  nıflandırınız.
                                                                    ....................................................................
               19. Bilim araştırma merkezlerinin fizik bilimi-
                   ne katkısını örneklerle açıklayınız.      1. ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
                    ....................................................................  26. Tabloda  verilen  birimlerin  temsil  ettiği
                                                                   büyüklükleri  temel  ve  türetilmiş  büyük-
                                                                   lük olarak sınıflandırınız.
               20.  Fizik biliminde fiziksel niceliklerin sınıf-
                                                                    m/s  kg   m    cd  N   o C   J
                   landırılmasını yaparak örnekler veriniz.
                   ....................................................................
                                                                    ....................................................................


                                                                 27 ve 28. soruları verilen metne göre ce-
               21. Evrendeki olayların anlaşılmasında fizik
                                                                 vaplandırınız.
                   biliminin önemini açıklayınız.
                                                               Bir araç 90 km/h hızla doğuya doğru giderken,
                   ....................................................................
                                                               kırmızı  trafik  ışığını  görüp  frene  basıyor.  Işığa
                                                               kadar 62,5 metre yol alarak 5 saniyede duruyor.
               22. Skaler ve vektörel niceliklerde toplama işle-
                   mine yönelik günlük hayat örnekleri veriniz.
                                                                27. Temel ve türetilmiş büyüklükler nelerdir?
                    ....................................................................
                                                                    ....................................................................
               23. Fizik biliminin gelecekte daha farklı alt dal-
                   lara  ayrılması  mümkün  müdür?  Sebebini
                                                                28. Skaler ve vektörel büyüklükler nelerdir?
                   açıklayınız.
                                                                    ....................................................................
                   ....................................................................



          52   FİZİK BİLİMİNE GİRİŞ                                                                                                                                                                                FİZİK BİLİMİNE GİRİŞ
   35   36   37   38   39   40   41