Page 40 - Fizik 9 | 1.Ünite
P. 40
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 1. ÜNİTE
24. Bilimsel araştırmalardaki etik ilkelere uy-
Soruların cevabını ilgili alana yazınız.
mak neden önemlidir?
17. “Hava sıcaklığının 298 K olarak ölçüldüğü ....................................................................
bir gün okul bahçesinde uzunluğu 90 cm
olan bir bankta öğrenciler oturmuş, dersle-
ri hakkında konuşuyorlardı. Fizik dersinde,
25. I. Bisikletle okula 10 m/s süratle gitti.
kütlesi 50 kg olan bir öğrencinin yere 500
II. Yere 200 N’lık kuvvet uyguladı.
N'lık bir kuvvet, 60 kg olan bir öğrencinin de
III. Bir ders saati 2400 saniye sürdü.
600 N'lık bir kuvvet uyguladığını öğrenmiş-
IV. Kapının boyu 2,20 m olarak ölçüldü.
lerdi.”
V. Rüzgâr kuzeyden güneye doğru 60
km/h’lik hızla esiyordu.
Paragrafta geçen skaler ve vektörel bü-
yüklükler nelerdir?
Cümlelerinde verilen nicelikleri
....................................................................
a) Temel ve türetilmiş büyüklük olarak sı-
18. Fizik biliminde yapılan çalışmaların gün- nıflandırınız.
lük hayatımıza etkisini örneklerle açıkla- ....................................................................
yınız. b) Skaler ve vektörel büyüklük olarak sı-
.................................................................... nıflandırınız.
....................................................................
19. Bilim araştırma merkezlerinin fizik bilimi-
ne katkısını örneklerle açıklayınız. 1. ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
.................................................................... 26. Tabloda verilen birimlerin temsil ettiği
büyüklükleri temel ve türetilmiş büyük-
lük olarak sınıflandırınız.
20. Fizik biliminde fiziksel niceliklerin sınıf-
m/s kg m cd N o C J
landırılmasını yaparak örnekler veriniz.
....................................................................
....................................................................
27 ve 28. soruları verilen metne göre ce-
21. Evrendeki olayların anlaşılmasında fizik
vaplandırınız.
biliminin önemini açıklayınız.
Bir araç 90 km/h hızla doğuya doğru giderken,
....................................................................
kırmızı trafik ışığını görüp frene basıyor. Işığa
kadar 62,5 metre yol alarak 5 saniyede duruyor.
22. Skaler ve vektörel niceliklerde toplama işle-
mine yönelik günlük hayat örnekleri veriniz.
27. Temel ve türetilmiş büyüklükler nelerdir?
....................................................................
....................................................................
23. Fizik biliminin gelecekte daha farklı alt dal-
lara ayrılması mümkün müdür? Sebebini
28. Skaler ve vektörel büyüklükler nelerdir?
açıklayınız.
....................................................................
....................................................................
52 FİZİK BİLİMİNE GİRİŞ FİZİK BİLİMİNE GİRİŞ