Page 22 - Girişimcilik (Tüm Kitap)
P. 22
Görsel: 1.7
Ülkemizin her alanda girişimciye ihtiyacı vardır. Yeni girişim faaliyetleriy-
le ortaya çıkan ticari sektörler; istihdam oluşturulmasını, millî gelirin artmasını,
sosyal gelişmeyi, kalkınmayı ve ülkemizin uluslararası piyasalarda tanınmasını
sağlayan en önemli etkendir. Ticari girişimcilik olarak bilinen bu faaliyetler diğer
girişimcilik alanlarını da fazlaca etkiler.
Girişimcilik türleri şu şekilde gruplandırılabilir:
Şekil: 1.2
1. İç Girişimcilik: Büyük işletmeler
içinde bir fikri, risk alarak ve yenilik yolu
ile kârlı nihai ürüne dönüştürme sorumlu-
luğu alma işidir. İç girişimcilik, işletme ve
örgüt içinde yapılan her türlü girişimcilik
faaliyetleridir. Firmanın kendi içinde yeni
pazarlar bulması, yeni teknolojiler kullan-
ması, otomasyona geçmesi vb. durumlar iç
girişimcilik sayılır. Görsel: 1.8
İç girişimcilik var olan işin hayatta kalmasını sağlayacak en önemli faktör-
dür. Gelişen teknolojilere, piyasada görülen açıklara yönelerek ürün veya hiz-
met geliştirip değiştirilebilir ve işletme bu sayede yenilenebilir. Örneğin yıllardır
kahve üretip satan bir firmanın kafe açması ya da mağazalarda giyim eşyaları
satan bir firmanın teknolojik gelişmeler ve müşterinin evinden alışveriş yapmak
istemesi nedeniyle Genel Ağ mağazacılığına da yönelmesi gibi durumlar konuya
örnek verilebilir.
20