Page 22 - Girişimcilik (Tüm Kitap)
P. 22

Görsel: 1.7

             Ülkemizin her alanda girişimciye ihtiyacı vardır. Yeni girişim faaliyetleriy-
          le ortaya çıkan ticari sektörler; istihdam oluşturulmasını, millî gelirin artmasını,
          sosyal gelişmeyi, kalkınmayı ve ülkemizin uluslararası piyasalarda tanınmasını
          sağlayan en önemli etkendir. Ticari girişimcilik olarak bilinen bu faaliyetler diğer
          girişimcilik alanlarını da fazlaca etkiler.
              Girişimcilik türleri şu şekilde gruplandırılabilir:













                                         Şekil: 1.2


              1.  İç  Girişimcilik:  Büyük  işletmeler
          içinde bir fikri, risk alarak ve yenilik yolu
          ile kârlı nihai ürüne dönüştürme sorumlu-
          luğu alma işidir. İç girişimcilik, işletme ve
          örgüt  içinde  yapılan  her  türlü  girişimcilik
          faaliyetleridir.  Firmanın  kendi  içinde  yeni
          pazarlar bulması, yeni teknolojiler kullan-
          ması, otomasyona geçmesi vb. durumlar iç
          girişimcilik sayılır.                            Görsel: 1.8
              İç girişimcilik var olan işin hayatta kalmasını sağlayacak en önemli faktör-
          dür. Gelişen teknolojilere, piyasada görülen açıklara yönelerek ürün veya hiz-
          met geliştirip değiştirilebilir ve işletme bu sayede yenilenebilir. Örneğin yıllardır
          kahve üretip satan bir firmanın kafe açması ya da mağazalarda giyim eşyaları
          satan bir firmanın teknolojik gelişmeler ve müşterinin evinden alışveriş yapmak
          istemesi nedeniyle Genel Ağ mağazacılığına da yönelmesi gibi durumlar konuya
          örnek verilebilir.

                                            20
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27