Page 24 - Girişimcilik (Tüm Kitap)
P. 24

7.     DERS İÇİ ETKİNLİK


              Bölgenize özgü yerel el sanatları ürünlerinin, yöresel yemeklerin
          veya bunlardan farklı kültürel nitelik arz eden ürünlerin Türkiye çapın-
          da ve dünya çapında nasıl tanıtılabileceğini sınıf ortamında tartışınız.




            8.    DERS İÇİ ETKİNLİK




                                                   Türkiye’de  kadın  girişimcili-
                                               ğini  destekleyen  kurumlar  bulun-
                                               maktadır. Çevrenizdeki tanıdığınız
                                               girişimci  kadınlarla  görüşerek  bu
                                               kurumların genel özelliklerinin ne-
                                               ler olabileceğini tartışınız.



                     Görsel: 1.9


             D) GİRİŞİMCİLİK İÇİN GEREKLİ KAYNAKLAR

             KONUYA BAŞLARKEN
           1. Yeni bir iş kurmaya karar vermiş olan kişi nelere ihtiyaç duyabilir?
               Düşüncelerinizi paylaşınız.
           2. İş kurmak için ihtiyaç duyulan kaynaklardan bazılarının yetersizliği veya
               yokluğu ne gibi sonuçlar doğurur? Değerlendiriniz.

             Girişimciler, iş fikirlerini hayata geçirebilmek için bazı kaynaklara ihtiyaç
          duyarlar. Bu kaynaklar aynı zamanda ekonomi biliminde üretim faktörleri olarak
          da bilinir.
             Bu faktörler şunlardır:

            • Doğa (tabiat)     • Girişimci (müteşebbis)
            • Emek (iş gücü)    • Bilgi (teknoloji)
            • Sermaye           • Motivasyon









                                            22
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29