Page 58 - Girişimcilik (Tüm Kitap)
P. 58

A) İŞ FİKRİ NEDİR?

              KONUYA BAŞLARKEN
           1.  İnsanların günlük yaşamlarını kolaylaştıracak yenilikler neler olabilir? Tartışınız.
           2. Bu yeniliklerin geliştirilmesine yönelik fikirler geliştiriniz.















                                       Görsel: 3.1
              Başarılı olmak isteyen bir girişimcinin elindeki en değerli kaynak, iyi bir iş
          fikridir.
             Girişimci  adayları;  bir  konuda  fayda  sağlamak,  atılım  yapmak  ve  yenilik
          yapmak için çevrelerini inceleyip gördükleri eksiklikleri fırsatlara dönüştürerek
          iş fikrine çevirirler. İyi bir iş fikri oluşturmanın en önemli gereklerinden biri iyi
          bir gözlem yapmaktır. Bunun için ekonomik hayattaki yeni eğilimlerin yer aldığı
          değişik fırsatlara ilişkin gelişmeler, çeşitli kaynaklardan öğrenilebilir. Örneğin
          ekonomik hayattaki yeni eğilimlerin yer aldığı dergiler, ticari gazeteler, üniversi-
          teler, işletmeler, patent kurumu ya da çeşitli kamu kuruluşlarının çıkardığı yayın-
          lar farklı fırsatların kaynakları olabilir.
             İş fikrinin hayata geçirilebilir olması, insan ihtiyacını karşılama özelliği taşı-
          ması ve daha da önemlisi sürdürülebilir bir yatırıma dönüştürülebilmesi ile müm-
          kün olabilir.

              B) İŞ FİKRİ BULMA
             KONUYA BAŞLARKEN
           1. Bir girişimci adayı olarak iş fikri oluşturmak için ne tür araştırmalar yaparsınız?
           2. Fırsat olarak değerlendirilebilecek bir iş fikriniz var mı? Paylaşınız
                                        İş fikri belirlenirken girişimci adayı öncelik-
                                    le  iş  deneyimlerini,  ustalıklarını,  becerilerini  ve
                                    bilgilerini ön plana çıkarır. Bilgi, beceri ve dene-
                                    yimler dışında girişimci adaylarının iş fikrine çe-
                                    virdikleri konular, çevrelerinde tespit edebildikleri
                                    fırsatlardır. Bu fırsatlar, genellikle karşılanmamış
                                    insan  ihtiyaçlarından  ortaya  çıkar.  Bu  ihtiyaçlar
                                    girişimci adayları tarafından icat, inovasyon, yeni-
                  Görsel: 3.2


                                            56
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63