Page 91 - Girişimcilik (Tüm Kitap)
P. 91
B) Sanayi ile uğraşan işletmeler (madencilik, imalat sanayi, elektrik, su ve
doğal gaz)
C) İnşaat ile uğraşan işletmeler
Ç) Ticaretle uğraşan işletmeler (mal ve hizmet ticareti yapan işletmeler)
D) Ulaştırma ve haberleşme ile uğraşan işletmeler (kara, deniz ve hava taşıma-
cılığı, posta vb.)
E) Radyo, TV ve basın yayın alanlarında çalışan işletmeler
F) Finansal kuruluşlar (banka, sigorta vb. alanlarda çalışanlar)
G) Serbest meslek ve hizmetler
Ğ) Kamu geliri sağlayan işletmeler (devlete ait kurum ve kuruluşlar)
H) Gayrimenkul sahibi olup bunları kiraya veren işletmeler (emlak ve yatırım
danışmalığı şirketleri gibi)
3. DERS DIŞI ETKİNLİK
Resmî Gazete örneklerinden yararlanarak anonim şirket veya limited şirke-
tin ana sözleşmesini (kurucular, ticaret unvanı, iş yeri merkezi, sermaye, amaç
ve konu bakımından) sınıfta inceleyiniz.
Görsel: 4.4
Girişimcilik Haftası’nın amacı, iş dünyası ve iş adamlarını topluma daha
yakından tanıtmaktır. Özellikle gençleri girişimciliğe özendirmek ve ülkemizin
ihtiyacı olan sürdürülebilir bir ekonomik büyüme sürecinde iş kurma kabiliyetine
sahip girişimcilerin yenilikçilik, yaratıcılık performansını daha çok öne çıkarmak
ve bu sürece katkıda bulunmaktır.
Yapılan bir araştırmaya göre Avrupalıların yarısı, Amerikalıların ise %60’ı
kendi işine sahip olmayı yeğliyor. AB toplumlarında herkes Avrupalıların daha
girişimci bir yapıyı özümsemesi konusunda hemfikir. Buna karşın Avrupalıların
çoğu kendi işlerine sahip olmayı fazla riskli görüyor. Oysa Avrupalıların riskleri
almak için istekli olmaya ve yükselen iş fırsatlarını değerlendirmeye fazlasıyla
89