Page 92 - Girişimcilik (Tüm Kitap)
P. 92
ihtiyacı vardır.
İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin ticari bir girişim başlatabilecekle-
rini ve başarılı olabileceklerini düşünüyor musunuz? AB ülkelerinde okullarda
giderek uygulamaya konulan çok sayıda programın ortaya koyduğu sonuçlara
göre bu sorunun cevabı “evet” çıkmaktadır.
Avrupalıların daha fazla girişimciliğe nasıl özendirileceği giderek tartışılan
ve üzerinde programlar üretilen bir konu hâline geliyor. Bürokrasinin azaltılma-
sından, firma kuruluş masraflarının düşürülmesinden, düzenleyici yüklerin azal-
tılmasından ve yeni girişimcilerin yaptığı mali hataların hoş karşılanmasına kadar
bir dizi fikir tartışılıyor. Bütün bu fikirlerin odaklandığı noktayı ise, “girişimci-
liği erken kavrayan ve benimseyen yeni bir nesil yaratmak” şeklinde özetlemek
mümkündür.
Bu ortamın ilk yeşertilmesi gereken platformların ise okullar olduğu gerçeği
uzmanlarca Avrupalıların önüne konuluyor. Eğer girişimcilik değerleri okullar-
da öğretilebilir ise Avrupa, girişimciliği ön plana alan ve bunun mükemmel bir
iş olduğunu kavrayan yeni bir nesil yaratabilir. Gerçekten bu mümkün müdür?
Yirmi yıl önce okullar için bu tür fikirlerin tartışılma şansı yoktu; “ticareti okul-
lara sokmanın çok tehlikeli olduğu” savunuluyordu. Geleneksel olarak okullar iş
dünyasına karşı ihtiyatlı yaklaşıyor ve ticari değerlerin faaliyetleri içine alınma-
sına isteksiz davranıyordu. Küreselleşmenin önlenemez yükselişi, fikirlerin hızla
değişmesine neden oldu. Artık Avrupa’da okulların çoğu yerel iş dünyası ile iyi
ilişkiler geliştirmenin yollarını araştırmaktadır.
Girişimcilik eğitimleri giderek AB’nin temel politika gündeminin merkezine
yerleşiyor. Bu eğilim hâlen ulusal, bölgesel ve yerel düzeylerdeki Avrupa kurum-
larına hızla yayılıyor. Hiç kuşku yok ki girişimcilik kültürel bir unsur ve genç
insanlardan ve okullardan başlatılması gereken bir olgu. Bu nedenle okulların
ve öğretmenlerin motive edilmeye ve eğitimden sorumlu kurumların yakın des-
teğinin alınmasına ihtiyaç bulunuyor. Bundan sonraki etapta, bu yaklaşımın ya-
rarlarını artırmak üzere toplumun her düzeyinde; politikacılar, kamu görevlileri,
okul yöneticileri, öğretmenler, veliler ve öğrencileri içine alan geniş bir kulvarda
tutarlı ve sistematik bir çaba göstermek gerekiyor.
Ülkemiz, en önemli gücü olan genç nüfusunu iş gücü ve girişimcilik alanla-
rında yetiştirebilirse dünyanın değer vereceği saygın bir ülke konumuna yükselir.
Bütün mesele gençliğimizi nasıl eğiteceğimize bağlıdır. Siz de okulunuzun belli
bir bölümünde girişimciliği ilgilendiren fikir, resim, yazıları derleyip sergileyiniz.
Kaynak http://bilgipenceresi.blogspot.com.tr/2013_02_01_archive.html
90