Page 46 - Coğrafya 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 46
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kavram Öğretimi 29
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı COĞRAFYA 9
1. ÜNİTE : DOĞAL SİSTEMLER > 1.4. Harita Okuryazarlığı > 1.4.1. Haritada Temel Kavramlar
Kavram : Harita
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi, Bilgi Okuryazarlığı Becerisi
Alan Becerileri : Coğrafi Sorgulama Becerisi, Harita kullanımı Becerisi
Çalışmanın Adı HARİTADAKİ KAYIP HAZİNE 30 dk.
Çalışmanın Amacı Harita kavramının günlük hayattaki önemini yorumlayabilme.
Yönerge: Aşağıdaki metinden, görsellerden ve öğrenci görüşlerinden yararlanarak soruları cevaplayınız.
x
x
x
x
x
x
x
x
Görsel 1: Hazine arazisinin resmi Görsel 2: Hazine haritası
Coğrafya Öğretmeni Begüm Hanım derse elinde parçalanmış bir hazine haritası ile gelmiştir. Öğrencilerine
bu haritayı evinin bahçesinde gömülü hâlde bulduğunu ve çıkarmaya çalışırken parçalandığını söylemiştir.
Ayrıca harita ile birlikte bir not kâğıdı ve o döneme ait bir arazi resmi bulmuştur. Not kâğıdında haritanın
üzerindeki sembol ve işaretlerin günümüzden 300 yıl önce çizildiği, hazırlayan kişinin haritasını 1/ 1000
ölçeğine göre küçülterek kağıda çizdiği yazmaktadır. Resimde ise deniz fenerini merkez nokta alarak
işaretli diğer noktaların birbirine uzaklığının eşit olduğu yazmaktadır. Haritadaki işaretli noktalar ile
resimdeki işaretli noktaların aynı yerleri gösterdiği belirtilmiş; deniz fenerinden yola çıkan bir kişinin 10
metre sonra kaleye, sonraki 10 metrede göl kıyısına, 10 metre daha gittiğinde ise hazinenin gömülü
olduğu söğüt ağacına varacağı yazılmıştır.
Begüm Hanım daha sonra öğrencilerinden, 300 yıl önce hazırlanmış harita ve resimden
yararlanarak günümüzde hazineye ulaşılıp ulaşılamayacağını 6 şapka düşünme tekniğine göre
sorgulamalarını istemiştir.
(Öğrenci görüşleri Görsel 3’te yer almaktadır.)
43