Page 46 - Coğrafya 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 46

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
                                                                                      Kavram Öğretimi 29
            Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı                    COĞRAFYA 9
            1. ÜNİTE     : DOĞAL SİSTEMLER > 1.4. Harita Okuryazarlığı > 1.4.1. Haritada Temel Kavramlar
            Kavram       : Harita
            Genel Beceriler  : Eleştirel Düşünme Becerisi, Bilgi Okuryazarlığı Becerisi
            Alan Becerileri  : Coğrafi Sorgulama Becerisi, Harita kullanımı Becerisi

             Çalışmanın Adı                     HARİTADAKİ KAYIP HAZİNE                             30 dk.
             Çalışmanın Amacı  Harita kavramının günlük hayattaki önemini yorumlayabilme.


            Yönerge:   Aşağıdaki metinden, görsellerden ve öğrenci görüşlerinden yararlanarak soruları cevaplayınız.




                         x

                                                 x
                                                                                   x
                                                                           x
              x
                                                                                           x
                                                                                      x
                                        x


            Görsel 1: Hazine arazisinin resmi                 Görsel 2: Hazine haritası


            Coğrafya Öğretmeni Begüm Hanım derse elinde parçalanmış bir hazine haritası ile gelmiştir. Öğrencilerine
            bu haritayı evinin bahçesinde gömülü hâlde bulduğunu ve çıkarmaya çalışırken parçalandığını söylemiştir.
            Ayrıca harita ile birlikte bir not kâğıdı ve o döneme ait bir arazi resmi bulmuştur. Not kâğıdında  haritanın
            üzerindeki sembol ve işaretlerin günümüzden 300 yıl önce çizildiği, hazırlayan kişinin haritasını 1/ 1000
            ölçeğine göre küçülterek kağıda çizdiği yazmaktadır. Resimde ise deniz fenerini merkez nokta alarak
            işaretli  diğer  noktaların  birbirine  uzaklığının  eşit    olduğu  yazmaktadır.  Haritadaki  işaretli  noktalar  ile
            resimdeki işaretli noktaların aynı yerleri gösterdiği belirtilmiş; deniz fenerinden yola çıkan bir kişinin 10
            metre sonra kaleye, sonraki 10 metrede göl kıyısına, 10 metre daha gittiğinde ise hazinenin gömülü
            olduğu söğüt ağacına varacağı yazılmıştır.


            Begüm  Hanım  daha  sonra  öğrencilerinden,    300  yıl  önce  hazırlanmış  harita  ve  resimden
            yararlanarak günümüzde hazineye ulaşılıp ulaşılamayacağını 6 şapka düşünme tekniğine göre
            sorgulamalarını istemiştir.
            (Öğrenci görüşleri Görsel 3’te yer almaktadır.)

























                                                                                                    43
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51