Page 47 - Coğrafya 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 47

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
         29      COĞRAFYA 9                                             Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
                 Kavram Öğretimi



                                        ALTI ŞAPKA DÜŞÜNME TEKNİĞİ













                    GERÇEKLER    DUYGULAR      YARAR      YARATICILIK   SÜREÇ       UYARILAR
                   Hazineye ulaşmak    Hazineye   Haritada ve    Haritadaki    Hazineyi bulmayı   Parçalanmış bir
                    için elimizde   ulaşabileceğimi   resimde işaretli   yön okundan   amaçlıyoruz.300 yıl   haritada ölçek
                    haritanın ölçeği   hissediyorum.   yerlerin aynı   yararlanarak   önce hazırlanmış   hesaplanamadığı
                    ve 300 yıl önce   Haritanın   olması ve   da günümüz   bir haritadan   ve günümüz
                   çizilmiş resimdeki   günümüzde de   aralarında eşit   arazisindeki hazine   yararlanarak   kuş bakışı arazi
                   işaretli noktalar   kullanışlı olacağını   uzaklık bulunması   yerini tespit   günümüz   değiştiği için
                  var. Günümüzde bu   düşünüyorum.  günümüz   edebiliriz.  arazisinde    harita günümüzde
                   işaretli noktaların         arazisinde               haritanın    önemini
                     bulunduğu                de hazineye             ölçeğini   dikkate   kaybetmiştir.
                    arazilerin nasıl          ulaşmamız                alarak hazine   Hazineye
                      değişim                  açısından              alanına ulaşmayı   ulaşmamız
                    gösterdiğini              büyük fayda              hedefliyoruz.  mümkün değildir.
                   bilmemiz gerekir.          sağlayacaktır.

               Görsel 3: Altı şapka düşünme tekniği infografiği

          Soru:

          1.  Begüm Hanım’ın öğrencilerinden  biri olsaydınız hangi şapkaya göre soruyu cevaplardınız?
              Nedenini açıklayınız.









          2.  Siyah şapkalı öğrencinin ‘günümüzde haritanın önemini kaybettiği’ görüşüne katılıyor musunuz?
              Nedenini açıklayınız.










          3.  Harita kullanımının günlük hayatımızda sağladığı faydalara örnek veriniz?

















          44
                                                                                      Hazırlayan: Fatma AKAR
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52