Page 47 - Coğrafya 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 47
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
29 COĞRAFYA 9 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
ALTI ŞAPKA DÜŞÜNME TEKNİĞİ
GERÇEKLER DUYGULAR YARAR YARATICILIK SÜREÇ UYARILAR
Hazineye ulaşmak Hazineye Haritada ve Haritadaki Hazineyi bulmayı Parçalanmış bir
için elimizde ulaşabileceğimi resimde işaretli yön okundan amaçlıyoruz.300 yıl haritada ölçek
haritanın ölçeği hissediyorum. yerlerin aynı yararlanarak önce hazırlanmış hesaplanamadığı
ve 300 yıl önce Haritanın olması ve da günümüz bir haritadan ve günümüz
çizilmiş resimdeki günümüzde de aralarında eşit arazisindeki hazine yararlanarak kuş bakışı arazi
işaretli noktalar kullanışlı olacağını uzaklık bulunması yerini tespit günümüz değiştiği için
var. Günümüzde bu düşünüyorum. günümüz edebiliriz. arazisinde harita günümüzde
işaretli noktaların arazisinde haritanın önemini
bulunduğu de hazineye ölçeğini dikkate kaybetmiştir.
arazilerin nasıl ulaşmamız alarak hazine Hazineye
değişim açısından alanına ulaşmayı ulaşmamız
gösterdiğini büyük fayda hedefliyoruz. mümkün değildir.
bilmemiz gerekir. sağlayacaktır.
Görsel 3: Altı şapka düşünme tekniği infografiği
Soru:
1. Begüm Hanım’ın öğrencilerinden biri olsaydınız hangi şapkaya göre soruyu cevaplardınız?
Nedenini açıklayınız.
2. Siyah şapkalı öğrencinin ‘günümüzde haritanın önemini kaybettiği’ görüşüne katılıyor musunuz?
Nedenini açıklayınız.
3. Harita kullanımının günlük hayatımızda sağladığı faydalara örnek veriniz?
44
Hazırlayan: Fatma AKAR