Page 70 - Coğrafya 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 70
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
44 COĞRAFYA 9 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
1. ÜNİTE : DOĞAL SİSTEMLER > 1.5. Atmosfer ve İklim > 1.5.3. İklim Elemanları
Kavram : Sıcaklık
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünce Becerisi
Alan Becerileri : Coğrafi Gözlem Becerisi, Coğrafi Sorgulama Becerisi
Çalışmanın Adı NASIL ISINIRIZ? 25 dk.
Çalışmanın Amacı Sıcaklık kavramını tanımlayabilme.
Yönerge: Öğrencilerin konuşmalarından ve ön bilgilerinizden yararlanarak soruları cevaplayınız.
Isı ile sıcaklık aynı değildir. Isı, bütün cisimlerde bulunan
potansiyel enerjidir ve moleküllerin hareket etmesine neden
Arkadaşlar kafam çok karıştı. Sıcak-
lık ile ısı aynı mıdır? Aralarındaki fark olur. Bu hareket, enerjinin yayılmasını sağlar. Isı birimi kalori-
nedir? Yeryüzündeki sıcaklığın kay- dir. Isı maddelerin hâl değişimine neden olur. Örneğin dolap-
nağı nedir? Konu biraz beni zorladı. tan çıkarttığımız buzun erimesi ve sıvı hâle dönüşmesi gibi.
Elif Peri
Sedat
Tuna
Selda
İklim elemanları içinde en
önemlisi sıcaklıktır. Sıcaklık Sıcaklığı kalorimetre ile ölçeriz.
diğer iklim elemanlarının oluşu-
munu etkiler ve bunun sonucu
olarak bir bölgedeki iklim özel-
liklerinin belirlenmesini sağlar. Sıcaklık önemli ama gerçekten diğer iklim ele-
manları önemsiz mi? Bence basınç daha önemli.
Rüzgârların oluşması basınç değişimine bağlıdır.
Soru:
1. Yukarıdaki konu ile ilgili konuşmalara katılıp katılmadığınızı gerekçeleri ile birlikte aşağıdaki boş-
luklara yazınız.
Peri’ye Çünkü
Sedat’a Çünkü
Selda’ya Çünkü
Tuna’ya Çünkü
2. Sıcaklığı nasıl tanımlarsınız? Yeryüzündeki sıcaklığın kaynağı nedir?
66
Hazırlayan: Safiye BAŞ