Page 75 - Coğrafya 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 75
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kavram Öğretimi 48
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı COĞRAFYA 9
1. ÜNİTE : DOĞAL SİSTEMLER > 1.5. Atmosfer ve İklim > 1.5.5. Türkiye’de İklim
Kavram : Türkiye’de İklim
Genel Beceriler : Bilgi Okuryazarlığı Becerisi
Alan Becerileri : Coğrafi Sorgulama Becerisi
Çalışmanın Adı DÜNYA’DAKİ YERİMİZ 15 dk.
Çalışmanın Amacı Mutlak konumun Türkiye iklimine etkisini anlayabilme.
Yönerge: Aşağıdaki görsellerden ve ön bilgilerinizden yararlanarak soruları cevaplayınız.
42 O Kuzey Paraleli
Sinop
Hatay
O
36 Kuzey Paraleli
Görsel 1: Türkiye dilsiz haritası Görsel 2: Küre
Soru:
1. Öğretmenin ders anlatırken kullandığı cümleleri nasıl doldurursak mutlak konumun Türkiye iklimi
üzerine etkisini doğru öğrenmiş oluruz?
Ayşe Öğretmen, akıllı tahta üzerinde görseller yardımıyla konuyu anlatmaya başlar. Öğrencilerine
ülkelerin ikliminde çeşitli faktörlerin rol oynadığını ve Türkiye’nin 36⁰-42⁰ kuzey paralelleri arasında
yer aldığını söyler.
a) Türkiye’nin 36⁰ - 42⁰ kuzey paraleleri arasında bulunması belirtir.
b) Türkiye, Yarım Küre’de ve kuşakta yer alır.
c) Türkiye’de belirgin olarak yaşanır. Bu nedenle ülkemizde yıl
içinde kıyafet değişikliği daha fazladır.
d) Sıcaklık genellikle den azalır. Trabzon ile Ha-
tay’ın yaz sıcaklık değerlerini incelediğimizde bu farklılığı görebiliriz.
e) Kışın kökenli yağışlar görülür. Bu nedenle yağışlarla birlikte gök gü-
rültüsü ve şimşek gibi hava olayları meydana gelir.
f) Türkiye; kuzeyden , güneyden ise rüzgârların etkisi altında kalır.
g) Hatay’da güneşlenme süresi Sinop’tan .
71
Hazırlayan: Safiye BAŞ