Page 90 - Coğrafya 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 90
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
61 COĞRAFYA 9 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
3. ÜNİTE : KÜRESEL ORTAM: BÖLGELER VE ÜLKELER > 3.1. Bölgeler > 3.1.1. Bölge ve Türleri
Kavram : Bölge
Genel Beceriler : Bilgi Okuryazarlığı Becerisi, Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Harita Kullanma Becerisi
Çalışmanın Adı BÖLGE 10 dk.
Çalışmanın Amacı Bölge kavramını örneklerle açıklayabilme.
Yönerge: Aşağıdaki metinden ve haritadan yararlanarak soruları cevaplayınız.
Yeryüzüne baktığımızda doğal ve beşerî özellikler birbirleriyle o kadar iç içe girmiştir ki insanların
bu özellikleri gruplandırmadan ve sınırlandırmadan algılayabilmesi oldukça güçtür. Bu yüzden
coğrafyacılar dünyayı daha iyi algılamak ve algılatmak için yeryüzünün benzerlik gösteren alanlarını
tespit ederek bölge kavramını oluşturmuşlardır.
Koç ve Aksoy , Coğrafya Eğitiminde Bölge Kavramı, 2012
BULG.
Karadeniz GÜRCİSTAN
YUN.
Marmara Denizi KARADENİZ BÖLGESİ
ERM.
MARMARA BÖLGESİ
EGE BÖLGESİ İÇ ANADOLU BÖLGESİ İRAN
DOĞU ANADOLU BÖLGESİ
Ege
Denizi
GÜNEYDOĞU
ANADOLU BÖLGESİ
AKDENİZ BÖLGESİ
Harita İşaretleri
Akarsu IRAK
Göl
SURİYE Deniz
Akdeniz Bölge sınırları
Ülke sınırları
Yükseklik (m)
En yüksek: 5137
En alçak: 0
0 75 150 Km
Harita: Türkiye bölgeler haritası
Soru:
1. Bölge kavramı nedir ve neden ortaya çıkmıştır? Açıklayınız.
2. Metinde bahsedilen yeryüzünün benzerlik gösteren alanları neler olabilir? Araştırarak örneklerle
açıklayınız.
3. Yukarıda verilen Türkiye haritasındaki bölgelerin oluşturulmasında hangi kriterlerden yararlanılmış
olabilir? Açıklayınız.
86
Hazırlayan: Şükür ÇAKIR