Page 91 - Coğrafya 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 91
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kavram Öğretimi 62
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı COĞRAFYA 9
3. ÜNİTE : KÜRESEL ORTAM: BÖLGELER VE ÜLKELER > 3.1. Bölgeler > 3.1.1. Bölge ve Türleri
Kavram : Bölge
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Coğrafi Sorgulama Becerisi
Çalışmanın Adı DÜNYANIN BÖLGELERİ 15 dk.
Çalışmanın Amacı Dünya üzerindeki bazı bölgelerden hareketle bölge kavramının ortaya çıkışını anlayabilme.
Gerekli Malzemeler: Atlas, tablet, bilgisayar veya akıllı telefon
Yönerge: Görselde bazı kıtaların çeşitli bölgeleri gösterilmiştir. https://www.harita.gov.tr/ adresinden
veya atlasınızdaki haritalardan görselde verilen bölgeleri inceleyiniz. Bölgelerin belirlenme-
sinde etkili olan faktörlerin neler olduğu konusunda sınıf içi beyin fırtınası yapıldıktan sonra
aşağıdaki soruları cevaplayınız.
ASYA AVRUPA AFRIKA KUZEY AMERIKA
BAĞIMSIZ
BATI KUZEY
DEVLETLER KUZEYDOĞU
TOPLULUĞU AVRUPA AFRİKA
KUZEY SAHRA KAYALIK DAĞLARI
DOĞU ASYA
AVRUPA ALTI
Görsel: Dünyanın bölgeleri
Soru:
1. Tablodaki bilgilerden yola çıkarak neden dünyanın önce kıtalara sonra çeşitli bölgelere ayrılmasına
gerek duyulduğunu açıklayınız.
2. Tablodaki farklı bölgelerin oluşumu bölge kavramının ortaya çıkmasına nasıl bir etkide bulunmuş
olabilir? Açıklayınız.
3. https://www.harita.gov.tr/ adresindeki ya da atlasınızdaki haritalardan tabloda verilen bölgeleri in-
celeyiniz, bölgelerle ilgili araştırma yapınız ve bölge kavramını bu bölgelerin özelliklerinden yola
çıkarak örneklerle açıklayınız.
87
Hazırlayan: Şükür ÇAKIR