Page 96 - Coğrafya 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 96
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
65 COĞRAFYA 9 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
3. ÜNİTE : KÜRESEL ORTAM: BÖLGELER VE ÜLKELER > 3.1. Bölgeler > 3.1.1. Bölge ve Türleri
Kavram : Beşerî Bölge
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi, Bilgi Okuryazarlığı Becerisi
Alan Becerileri : Coğrafi Sorgulama Becerisi
Çalışmanın Adı İNSANDAN SONRA 10 dk.
Çalışmanın Amacı Beşerî bölge kavramını tanımlayabilme.
Yönerge: Aşağıdaki metinden yararlanarak soruları cevaplayınız.
Yapılan araştırmalarda Afrika’daki mağaralardan elde edilen bulgulara göre insan, dünya üzerinde
300-350 bin yıldır yaşamaktadır. Yaşadığı günden bugüne kadar doğayı ihtiyaçları doğrultusunda
değiştirmiştir. İnsan nüfusunun sürekli artması ve gelişen teknolojiye bağlı olarak ihtiyaçların artarak
çeşitlenmesi nüfus, yerleşme, tarım, sanayi, maden, turizm gibi doğadaki insan etkisini artıran alanların
ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu durum coğrafyanın beşerî kısmını genişletmiş ve Carl Ritter
modern beşerî coğrafyayı kurmuştur.
Soru:
1. İnsanların avcılık ve toplayıcılık yaptığı dönemde beşerî bölgeden söz edebilir miyiz? Neden?
2. Aşağıda verilen akıl haritasındaki boşlukları örneklerde gösterildiği gibi beşerî bölge örnekleriyle
doldurunuz.
TARIM BÖLGESİ
BEŞERÎ BÖLGE
SİYASİ-ASKERÎ BÖLGE
3. Yukarıdaki metinden ve cevapladığınız sorulardan yola çıkarak beşerî bölge kavramını tanımlayınız.
92
Hazırlayan: Şükür ÇAKIR