Page 97 - Coğrafya 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 97
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kavram Öğretimi 66
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı COĞRAFYA 9
3. ÜNİTE : KÜRESEL ORTAM: BÖLGELER VE ÜLKELER > 3.1. Bölgeler > 3.1.1. Bölge ve Türleri
Kavram : Doğal Bölge
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi, Bilgi Okuryazarlığı Becerisi
Alan Becerileri : Coğrafi Sorgulama Becerisi
Çalışmanın Adı DOĞAL BÖLGEYİ BİL, YARIŞMAYI KAZAN 20 dk.
Çalışmanın Amacı Beşerî bölge kavramını tanımlayabilme.
Yönerge: Aşağıdaki metinden ve diyalogdan yararlanarak soruları cevaplayınız.
Coğrafya öğretmeni düzenleyeceği bir doğal bölge turu için yarışma yapmayı planlamaktadır. Turun
düzenleneceği bölgeye ait bazı ipuçlarını genelden özele doğru verir ve bu bölgenin neresi olduğunu
tahmin eden öğrencilerin tura katılmaya hak kazanacağını söyler. Yanlış cevap veren öğrenciler ise
yarışmadan elenecektir. Öğretmenin verdiği ipuçları ve bazı öğrencilerin verdiği cevaplar şu şekildedir:
İpucu 1: Gideceğimiz bölge yeryüzü şekilleri açısından dağlık ve engebeli bir bölgedir.
Öğrenci 1:
Ülkemiz genel olarak dağlık ve engebeli olduğu için bu yer her yerde olabilir.
İpucu 2: Gezi bölgesinde karasal iklim görülmektedir.
Öğrenci 2:
Bu yer iç Anadolu, Doğu Anadolu ya da Güneydoğu Anadolu bölgelerinden birisinde olmalı.
Öğrenci 3:
Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde dağlık alanlar oldukça az olduğundan İç ve Doğu Anadolu bölgeleri olabilir.
İpucu 3: Bu bölgenin bitki örtüsü bozkırdır.
Öğrenci 4: Öğretmen:
Bu bölge Konya olabilir. Konya’da bitki örtüsü bozkır olsa da şehirler
İpucu 4: Bölgenin toprakları volkanik özellik gösterir.
Öğrenci 5:
Erciyes Dağı olabilir.
İpucu 5: Hidrografik özellikler bakımından burada bir göl yer almaktadır.
Öğrenci 6: Öğretmen:
Bu bölge Tuz Gölü olabilir. Bu cevap yanlıştır. Çünkü bitki örtüsü bozkır olsa da Tuz Gölü
çevresi İpucu 1’e ters düşmektedir.
93