Page 165 - Tarih 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 165

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
         88      TARİH 9                                                Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
                 Kavram Öğretimi


         2.      Hindistan’da kast sisteminin ortaya çıkardığı kapalı toplumsal tabakalaşmayı millî birlik ve
                beraberlik açısından yorumlayınız.
                     ........................................................................................................................................................

                .......................................................................................................................................................


          Kast  sistemi  zaman  zaman  tenkit  edilmiştir.   Falih Rıfkı Atay, Hindistan’da geçirdiği iki ay süre
          Erken  dönemlerde  Buda  ve  Mahavira,  Orta   içindeki  anılarını  yazdığı  kitapta  (1943)  şöyle  bir
          Çağ  Dönemi’nde  ise  Kebir  ve  Nanak  gibi   olaydan bahseder: “Bombay’da bir kulüp ve bir de
          önderler  bu  uygulamaya  itiraz  etmişlerdir.   yüzme  havuzu  vardır  ki  bu  ikisinde  de  hâlâ  eski
          Modern dönemde dikkat çeken isim ise Gan-    âdet nasılsa kalmıştır.  Yüzme havuzu kapısındaki
          di’dir. Gandi, özellikle toplumdan tecrit edilen   ilanı gidip okudum: ‘Ari olmayanlar havuza girecek
          paryalara sahip çıkmıştır. Değerli olduklarını   olursa başlarına gelecekten biz mesul değiliz.’
          vurgulamak adına onlara, “Tanrı’nın çocukla-
          rı” anlamında harican adını vermiştir.



         3.  a) Gandi’nin paryalara karşı tutumunu diğer önderlerin tutumlarıyla birlikte değerlendirdiğinizde
                çıkarımınız ne olur?





             b) Falih Rıfkı Atay’ın kitabında anlattıklarından yola çıkarak kast sisteminin geçerliliği konusunda
                yorumunuz ne olur?













































          162
                                                                                       Hazırlayan: Işıl ŞAHİN
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170